Jak nadać łazience osobisty wymiar, dopasować ją do potrzeb użytkownika nie tylko od strony funkcjonalnej, ale też estetycznej. Tak by nie była przestrzenią neutralną i bezbarwną a charakterystyczną i wyrazistą, oddawała temperament i charakter właściciela. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie elementów wyposażenia z limitowanych serii, na przykład sygnowanych nazwiskiem artysty. Sztuka w łazience jest jak najbardziej pożądana.
Tendencja do indywidualizowania przestrzeni łazienkowej wpisuje się w szerszy trend, generalnie obejmujący m.in. obszar wyposażania wnętrz, ale też inne aspekty naszego życia. Dziś przestrzeń, w której mieszkamy czy konto bankowe powinny być przede wszystkim „moje”.
Również łazienka to wnętrze indywidualne. Powinna funkcjonalnie odpowiadać potrzebom użytkownika, ale też, zgodnie z trendami, wyrażać jego „ja”. Oczywiście architekci wnętrz znają wiele sposobów na osiągnięcie takich efektów, ale my chcielibyśmy pokazać, jak w ich osiągnięciu mogą pomóc producenci wyposażenia łazienek.
Wnętrze indywidualne
Sposobów na personalizację, również w łazience, jest wiele. Mogą dotyczyć funkcjonalności – gdy np. dopasowujemy wymiar kabiny do konkretnej wnęki. Ale też estetyki – gdy np. wykorzystujemy własnoręcznie wykonane dekoracje czy odnowione stare meble.
Coraz częściej w łazience znajduje się miejsce również na sztukę – obrazy czy rzeźby. Sztuka w łazience to bez wątpienia również niektóre elementy wyposażenia łazienek oferowane przez producentów w limitowanych, wyjątkowych seriach, bywa że sygnowanych nazwiskami artystów.
Energia kamienia
W wyniku spotkania artysty rzeźbiarza i filozofa Marcela Lesko oraz projektanta Maurizio Scutellà powstała wyjątkowa armatura Equilibrio marki Gessi.
Obaj twórcy byli zaangażowani w stworzenie kreacji oddającej stan równowagi fizycznej, umysłowej i duchowej. Powstała w ten sposób bateria jest przedmiotem użytkowym, ale jednocześnie dziełem sztuki. Zgodnie z filozofią Marcela Lesko, pozwala przebiegać energii, zanurzyć się w „oddech wszechświata”.
Blask luksusu
Ponad 6000 kryształów Swarovskiego na skórzanej obudowie wanny Squaro Prestige oraz skórzanym postumencie umywalki Octagon – to projekt marki Villeroy & Boch, który powstał we współpracy z uznanym projektantem Steve’em Leungiem.
Każdy kryształ został precyzyjnie oszlifowany, a następnie ręcznie osadzony zgodnie z koncepcją projektanta. Ich kompozycja nawiązuje do shan shui, czyli tradycyjnej formy chińskiego malarstwa krajobrazowego, którego główną tematyką są góry, rzeki i wodospady.
Leung portretując naturę, wykorzystuje kryształy Xirius Rose marki Swarovski o wielkości: 5, 10 i 15 mm. Prawie 5000 kryształów umieszczono na wolnostojącej wannie Squaro Prestige wykonanej z Quarylu® oraz ponad 1000 na postumencie umywalki Octagon.
Konstelacje
Atmosfera i Stilema to nazwy dwóch grafik Alessandro Mendiniego stworzonych dla umywalek Nativo marki Azzurra Art zaprojektowanych przez Giovanniego Levanti.
Wzór Atmosfera to naniesiony na umywalkę zestaw małych kropek – jakby były konstelacjami. Stilema to system znaków charakterystyczny dla stylu artysty umieszczony pośrodku jak diadem lub naszyjnik.
Opowiedziana historia
Ta wanna opowiada historię – oczywiście o miłości. Wykonana na wannie Shropshire marki Victoria&Albert mozaikowa kompozycja to bez ątpienia sztuka w łazience. Jest autorstwa Orodè Deoro, mediolańskiego artysty specjalizującego się w tej technice. Artysta nie ujawnia fabuły tej historii, pozostawiając widzom przyjemność poszukiwania znaczeń zawartych tu symboli. Wanna, która powstała w bardzo limitowanej, jednoegzemplarzowej edycji nazywa się Light my fire.
Przykładów tego typu realizacji można oczywiście znaleźć więcej. Szkoda tylko, że głównie w portfolio zagranicznych marek łazienkowych.