Ostatnie targi Cevisama 2017 jak zawsze były okazją nie tylko do zaprezentowania najnowszej oferty hiszpańskich producentów płytek ceramicznych, ale również do podsumowania ostatnich miesięcy w zakresie handlu płytką.
Dane dotyczące handlu zagranicznego hiszpańską płytką w listopadzie 2016 r. wykazały wzrost o 8,7% w eksporcie branży ceramicznej i skumulowany wzrost w ujęciu rok do roku w wysokości 5% w okresie od stycznia do listopada 2016 r. Eksport z branży płytek w tym okresie wynosił 2 378 mln euro, przy czym głównymi odbiorcami eksportu były Francja, Stany Zjednoczone i Zjednoczone Królestwo.
Co więcej, te trzy rynki odnotowały znaczny wzrost zakupów hiszpańskich płytek. Hiszpańscy producenci w okresie między styczniem a listopadem 2016 r., wyeksportowali do Francji płytki o wartości 240,8 milionów euro (+ 10,3%).
Stany Zjednoczone kupiły w tym samym czasie hiszpański produkt o wartości 167 milionów euro, a eksport do Wielkiej Brytanii wzrósł o 5,8% – sprzedaż wyniosła 158 milionów euro. Na drugim końcu skali warto wymienić takie rynki jak Rosja i Arabia Saudyjska, które podobnie jak w latach ubiegłych nadal przynosiły słabe wyniki.
Jeśli chodzi o sprzęt łazienkowy produkowany w Hiszpanii, eksport do listopada 2016 r. wzrósł o 13,7%, a sprzedaż wyniosła 514 mln euro. W tym przypadku tradycyjne rynki europejskie i USA pozostają głównymi miejscami sprzedaży eksportowej.