Grupa Oras, europejski producent armatury łazienkowej i kuchennej, podała wyniki finansowe za 2016 rok. Komunikuje również zmiany dotyczące funkcjonowania swych marek na poszczególnych rynkach.
Mimo czynników, które doprowadziły do zawirowań w światowej polityce i gospodarce, Oras pozytywnie ocenia sytuację rynkową a umiarkowany wzrost wyników Grupy okazał się wyższy niż prognozy. Przychody netto ze sprzedaży Grupy w 2016 roku wyniosły 245,3 mln euro (244,8 mln euro w roku 2015). EBIT operacyjny spółki wyniósł 25,2 mln euro. Na rynkach, gdzie produkty Grupy były oferowane pod obiema markami – Oras lub Hansa – firma postanowiła skoncentrować się na jednej marce.
Działania pod marką Oras kontynuowane są na rynkach Europy Północnej i Wschodniej, natomiast marka Hansa obecna jest na rynkach zachodniej Europy kontynentalnej i eksportowych. Rozwój wspólnej oferty produktowej dla obu marek był kontynuowany zgodnie z planem w 2016 roku, a dostawy wielu nowych produktów dla klientów rozpoczną się na wiosnę.
– Grupa Oras koncentruje się obecnie na wzroście. Z silnym portfela zamówień mamy zapewniony dobry start w rok 2017. Jesteśmy obecnie w trakcie odnawiania około jednej trzeciej naszego portfolio produktów. W ubiegłym tygodniu zaprezentowaliśmy liczne innowacje na ISH we Frankfurcie – najważniejszych targach branży. Opinia klientów potwierdza, że kierunek rozwoju naszych produktów jest dostosowany do potrzeb rynku – mówi Pekka Kuusniemi, prezes Grupy.
Grupa Oras 2016 w liczbach:
Przychody netto ze sprzedaży: 245 300 000 euro
Operacyjny EBIT: 25 200 000 euro
Pracownicy: 1354
Firma Oras została utworzona w dniu 8 maja 1945 roku w mieście Rauma w Finlandii przez Erkki Paasikivi. Od momentu powstania, firma koncentruje się na produktach wysokiej jakości, prezentujących przyjazne użytkownikowi rozwiązania techniczne, które przyczyniają się do oszczędności wody i energii. Już w 1990 roku wprowadziła pierwsze bezdotykowe baterie elektroniczne na rynek polski. Obecnie Grupa jest europejskim dostawcą armatury sanitarnej: liderem rynku w krajach skandynawskich i wiodącą firmą w Europie kontynentalnej. Misją firmy jest sprawianie, aby korzystanie z wody było łatwe i ekologiczne, natomiast wizją jest stanie się europejskim liderem zaawansowanej armatury sanitarnej. Grupa posiada dwie marki Oras i Hansa.