Najlepsze wyniki sprzedaży w historii i dobre prognozy na 2017 r. Grupia SBS podsumowuje działalność w 2016 r.
Po czterech kwartałach 2016 r. SBS sp. z o.o. może się pochwalić rekordowym wynikiem jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży. Za cały 2016 r. wyniosły one 548 mln zł netto. W porównaniu do 2015 r., kiedy to przychody ze sprzedaży wynosiły 499 mln zł netto, jest to ok. 10-procentowy wzrost. Przychody całej Grupy SBS w 2016 r. wyniosły aż 1,2 mld zł netto (w 2015 r. – 1,1 mld zł netto).
W 2016 r. sprzedaż kotłów gazowych marki Keller, będącej marką domową Grupy SBS, wzrosła o aż 158%. Widać z tego, że odbiorcy coraz chętniej rezygnują z urządzeń opalanych węglem, co znacząco wpływa na ograniczenie emisji do środowiska szkodliwych substancji.
Jak wynika z analiz Grupy SBS, Polacy coraz chętniej inwestują także w zakup i montaż ogrzewania podłogowego, które jest jedną z najzdrowszych metod ogrzewania pomieszczeń. Przyrost sprzedaży w tej grupie produktów dla marki Keller w 2016 r. wynosił 67%.
Warty podkreślenia jest też znaczny wzrost sprzedaży pomp ciepła Keller. Z jednej strony jest on spowodowany wprowadzeniem do oferty dwóch nowych modeli tych urządzeń (Keller HP 255 i Keller HP 305), z drugiej zaś – coraz większym skierowywaniem uwagi Polaków na ekologiczne, odnawialne źródła energii.
Optymistycznie na kolejne miesiące
Według ekspertów biorących w udział Ankiecie Makroekonomicznej Narodowego Banku Polskiego, w bieżącym roku tempo wzrostu PKB w naszym kraju będzie wynosiło w granicach 2,7-3,4%. Stopa bezrobocia zmaleje do 8%, a towarzyszył jej będzie także wzrost wynagrodzeń brutto o 4,6%. Warto przy tym podkreślić, że już od początku stycznia 2017 r. wzrosła nie tylko płaca minimalna (do 2 000 zł brutto), ale i stawka godzinowa dla osób pracujących na umowach zlecenia, umowach o świadczenie usług oraz samozatrudnionych, która wynosi obecnie 13 zł brutto. Wszystko to z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia Polaków oraz na zwiększoną liczbę remontów.
– Mimo to mamy świadomość, że poprawienie znakomitych wyników sprzedaży osiągniętych w 2016 r. (aż 548 mln zł netto, wzrost o ok. 10%) stanowi duże wyzwanie. Dlatego też Grupa SBS w 2017 r. zamierza skoncentrować się na rozszerzeniu oferty zarówno o nowe produkty, jak i o współpracę z nowymi producentami. – mówi Prezes SBS Sławomir Maciejewski. – W 2017 r. dla Grupy SBS kluczowa będzie również współpraca z Instalatorami, firmami wykonawczymi oraz firmami handlowymi. Ich czynny udział w programie lojalnościowym Integris+ oraz korzyści dostarczane dzięki nagrodom w nim dostępnym także pomogą w osiągnięciu jeszcze lepszego wyniku sprzedażowego.