Organizatorzy targów Cersaie 2024 w Bolonii ogłosili zwycięzców prestiżowego konkursu ADI Booth Design Award. Wyłonił on projekty stoisk, które wyróżniały się kreatywnością, innowacyjnością oraz doskonałym połączeniem estetyki i funkcjonalności. Nagrody zostały przyznane już po raz piąty.
Nagrody ADI Booth Design Award we współpracy z targami Cersaie przyznaje włoskie Stowarzyszenie Wzornictwa Przemysłowego (Associazione per il Disegno Industriale). Konkurs ocenia nie tylko walory estetyczne stoisk, ale także ich funkcjonalność, wykorzystanie materiałów, zdolność do przyciągania uwagi odwiedzających oraz innowacyjność w podejściu do przestrzeni wystawienniczej.
Podczas Cersaie 2024 zostały nagrodzone stoiska czterech marek. Trzy otrzymały nagrody główne: Ceramica Fondovalle zachwyciła jury konkursu kreatywnym, świeżym podejściem odzwierciedlonym w projekcie stoiska, marka The.Artceram zaskoczyła lekkimi, zróżnicowanymi formami, a Argenta została doceniona za ekspozycję wyróżniającą się funkcjonalnością i ekologią. Wyróżnienie otrzymała firma Simas – za elegancki minimalizm.
Z muzyką w tle
Marka Fondovalle swoją przestrzeń wystawienniczą zbudowała wokół koncepcji sklepu z płytami winylowymi i nazwała Music Records. Ma to wydobywać paralele między światem muzyki i ceramiki. Łączy je podobny proces twórczy i techniczny, wykorzystujący zarówno narzędzia cyfrowe, jak i kreatywne pomysły i wiedzę. Podobnie skonstruowana jest też materia, z której te światy się składają – bogata w harmonie tonów i odcieni.
Fot. Fondovalle
Jak w muzeum
Do sztuk pięknych odwołała się także kolejna nagrodzona marka – The.Artceram. Jej stoisko gwarantowało odwiedzającym iście muzealne doświadczenia. Produkty można było oglądać w czterech, zamkniętych silosach ekspozycyjnych, inspirowanych opakowaniami firmowymi marki. Za projekt ekspozycji odpowiada Studio Meneghello Paolelli we współpracy ze stylistą Beppe Mangia z EYE Studio.
Fot. The.Artceram
Zatarte granice
Stoisko marki Argenta zostało docenione za nowatorską koncepcję. Granice między ekspozycją a przestrzenią zewnętrzną zostały zatarte. Każda sekcja wystawiennicza była prezentowana jako niezależny byt. Pozwalało to odwiedzającym odkrywać nowe produkty marki w sposób wciągający i dynamiczny.
Fot. Argenta
Wyróżnienie
Marka Simas otrzymała wyróżnienie za projekt stoiska, którego kuratorem był architekt Giancarlo Angelelli. Dążył on do stworzenia przestrzeni odpowiadającej jej targowemu przeznaczeniu: tymczasowej, lekkiej i zrównoważonej, przywołującej na myśl namioty koczowniczej ludności, ale także scenografię wędrownych przedstawień teatralnych.
Fot. Simas