Cevisama działa intensywnie by na tegoroczną edycję targów przybyli najważniejsi nabywcy. 20% zgłoszeń w odpowiedzi na wysłane zaproszenia pochodzi od głównych nabywców z USA, głównego rynku hiszpańskich płytek ceramicznych.
Plan Rekrutacji Nabywców Międzynarodowych (tak nazywa się działanie prowadzone przez Cevisamę dysponuje budżetem miliona euro, a ponad 700 hiszpańskich i międzynarodowych nabywców już zarezerwowało swoją wizytę, w tym europejskie grupy handlowe zrzeszone w UFEMAT oraz studia architektoniczne, takie jak niedawny laureat RIBA, Grimshaw z Wielkiej Brytanii.
Cevisama zmierza do końcowej fazy przygotowań do nadchodzącej edycji targów, która odbędzie się w dniach 24-28 lutego w Feria Valencia.
Jedną z inicjatyw jest Plan Rekrutacji Nabywców, zaprojektowany w celu przyciągnięcia zarówno hiszpańskich, jak i międzynarodowych nabywców na targi. Uruchomiony latem ubiegłego roku plan, na około dwa miesiące przed otwarciem targów zyskał potwierdzenia udziału od ponad 700 firm i profesjonalistów o znaczącej sile nabywczej.
Warto pamiętać, że hiszpańskie i międzynarodowe plany nabywców Cevisama 2025 mają łącznie budżet ponad miliona euro, przyznany przez Generalitat Valenciana za pośrednictwem IVACE + i Internacionales oraz przez same Feria Valencia. Wystawcy Cevisama również uczestniczyli w planie w tym roku, zapraszając swoich głównych klientów bezpośrednio jako gości, a ich koszty pokrywane są z budżetu planu.
Do 13 stycznia 639 zagranicznych i 105 hiszpańskich profesjonalistów przyjęło VIP-owskie zaproszenia wysłane przez organizatorów i wystawców Cevisama.
Te liczby z pewnością wzrosną w nadchodzących tygodniach, ponieważ otrzymywane będą kolejne potwierdzenia.
Stany Zjednoczone prowadzą w rankingu międzynarodowych rynków, które przyjęły zaproszenia z planu w tym roku, stanowiąc prawie 20% wszystkich akceptacji.
Jest to zgodne z pozycją tego rynku na czele tabeli rynków eksportowych dla hiszpańskich płytek ceramicznych w okresie od stycznia do października 2024 roku. Sprzedaż do USA była warta 388 milionów euro w tym okresie, co odpowiada wzrostowi o 1,2%, według oficjalnych statystyk opublikowanych przez ICEX.
Kolejne w kolejności są rynki Unii Europejskiej, takie jak Francja, Wielka Brytania, Włochy i Portugalia. Rynki te są postrzegane jako lokalne i są głównymi destynacjami eksportowymi dla sektora łazienkowego.
Obszary takie jak Bliski Wschód, w szczególności Zjednoczone Emiraty Arabskie, oraz kraje takie jak Maroko, Meksyk i Kolumbia, wyróżniają się wśród głównych rynków dostarczających gości-nabywców.
Międzynarodowy Plan Rekrutacji Nabywców Cevisama jest skierowany do bazy danych obejmującej 4800 osób, w tym są osoby wskazane przez wystawców, jak i nabywców.
Główni europejscy dystrybutorzy i renomowane firmy architektoniczne
Kampania była również skierowana do społeczności biznesowych, takich jak europejscy detaliści i hurtownicy, przy wsparciu UFEMAT, oraz brytyjscy profesjonaliści dzięki pomocy Tile Association UK. Inicjatywa, koordynowana ponownie z biurem ICEX w Niemczech, odegrała również ważną rolę w rekrutacji niemich nabywców.
Różne inicjatywy przyniosły już szczególnie znaczące rezultaty dla Cevisama 2025, takie jak akceptacja brytyjskich architektów z Grimshaw na wizytę na targach. Grimshaw, z siedzibą w Londynie, jest jednym z pionierów architektury high-tech i niedawno otrzymał prestiżową nagrodę Sterling Prize przyznawaną przez Royal Institute of British Architects (RIBA) za linię metra Elizabeth.
Krajowa kampania
W ramach dedykowanego Hiszpańskiego Planu Rekrutacji Nabywców Cevisama wysłała zaproszenia do odpowiednich grup branżowych, takich jak specjaliści, szczególnie do hiszpańskich firm architektonicznych, deweloperskich i firm specjalizujących się w wyposażaniu obiektów użyteczności publicznej w całej Hiszpanii, ale z pewnym naciskiem na takie obszary jak Madryt, Katalonia, Kraj Basków, Nawarra i Costa del Sol.
Kampania skierowana na głównych detalistów i dużych detalistów materiałów budowlanych w Hiszpanii również otrzymała wsparcie, wspierana przez organizacje takie jak ANDIMAC, ANERR, Colegio Superior de Decoradores y Diseñadores de Interior, Colegio de Arquitectos i DPA Forum.