• design
  • biznes
  • ludzie
  • dzieje się
  • odkryj Trendbook
  • Nowości
  • Strona główna
  • design
  • biznes
  • Trendbook
    • Trendbook Łazienki 2024/2025
    • Trendbook Łazienki 2023
    • Trendbook Łazienki 2022
    • Trendbook Łazienka 2021
    • Trendbook Łazienka 2020
  • ludzie
  • dzieje się
  • Porady
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Nasz newsletter
  • Redakcja
  • Magazyn Design/Biznes
  • Darmowa prenumerata
  • Redakcja
  • Bezpłatna prenumerata
  • Magazyn Design/Biznes
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Newsletter
  • Kontakt
Design/Biznes/Łazienki Design/Biznes/Łazienki
  • design
  • biznes
  • ludzie
  • dzieje się
  • odkryj Trendbook
  • Nowości
Najnowsze artykuły
  • Już jest – nowy katalog ELITA 2025!
  • Grupa Roca wybuduje zakład produkcyjny w Kazachstanie
  • Defra by Deftrans uruchamia Strefę Projektanta
  • Program do projektowania mebli dla profesjonalistów – jaki wybrać?
  • Bezpieczeństwo i prywatność w domu – jak skutecznie chronić przestrzeń tarasową
Nasze konta
Facebook
Instagram
LinkedIn
YouTube
Pinterest
Twitter
  • Redakcja
  • Bezpłatna prenumerata
  • Magazyn Design/Biznes
  • ŁAZIENKA.PRO
  • Newsletter
  • Kontakt
POZNAJ TRENDY NA 2020 ROK
  • kamień
  • matowa czerń
  • luksusowa surowość
  • soft-łazienka
  • inspirowane naturą
  • ekorównowaga
  • personalizacja
  • higiena+
  • mikrołazienki
  • manufaktura
  • Technologia Higieny

PATRON TRENDU

Personalizacja nie jest niczym nowym w łazience. Należy jednak do jednych z bardziej trwałych trendów, które wciąż znajdują dla siebie nowe pole zastosowania. Kreuje nie tylko oryginalne formy produktów zgodne z potrzebami indywidualnych użytkowników, ale także – a dziś może przede wszystkim – nowe funkcje zgodne z ich preferencjami.

Zwykło się mawiać, że świat jest globalną wioską. Wszystko w zasadzie jest blisko. Dzięki Netflixowi oglądamy te same seriale, a w sieciówkach kupujemy ubrania z tych samych kolekcji. Ma to oczywiście wiele cech pozytywnych, ale niektórym może być tu trochę ciasno. Nie dziwi zatem potrzeba wyróżnienia się, a przy okazji budowania wokół siebie przestrzeni takiej, na którą będziemy mieć w jak największym stopniu wpływ. Przestrzeni, której nie dostaniemy podanej na przysłowiowym talerzu.

  • Metaliczne odcienie i matowe kolory marki hansgrohe wnoszą osobistą estetykę do stref umywalki, wanny i prysznica. Popularna linia baterii Metropol marki hansgrohe dostępna jest teraz w pięciu nowych wariantach powierzchni dedykowanych miłośnikom trendów. Matowe modne kolory Matt Black i Matt White zachwycą miłośników nowoczesnej architektury. Szlachetne metaliczne kolory, Polished Gold, Brushed Black i Brushed Bronze łączą natomiast elegancję i nowoczesność.
    Metaliczne odcienie i matowe kolory marki hansgrohe wnoszą osobistą estetykę do stref umywalki, wanny i prysznica. Popularna linia baterii Metropol marki hansgrohe dostępna jest teraz w pięciu nowych wariantach powierzchni dedykowanych miłośnikom trendów. Matowe modne kolory Matt Black i Matt White zachwycą miłośników nowoczesnej architektury. Szlachetne metaliczne kolory, Polished Gold, Brushed Black i Brushed Bronze łączą natomiast elegancję i nowoczesność.
  • Rainfinity to nowa linia prysznicowa marki hansgrohe.
    Rainfinity to nowa linia prysznicowa marki hansgrohe.
  • Rainfinity to nowa linia prysznicowa marki hansgrohe. Stworzona dla wymagających miłośników wzornictwa i kultury wellness. Dzięki wyjątkowym rodzajom strumieni, takim jak mikrodelikatny i ultracichy strumień Powder- Rain, codzienna kąpiel pod prysznicem stanie się wyjątkowym doznaniem. Dzięki nowoczesnej kolorystyce powierzchni i tarczy strumieniowej z subtelną strukturą, duże głowice i główki prysznicowe wnoszą więcej mieszkalnego charakteru do łazienki. Matowa biel pryszniców stoi w kontraście do grafitowych tarcz strumieniowych.
    Rainfinity to nowa linia prysznicowa marki hansgrohe. Stworzona dla wymagających miłośników wzornictwa i kultury wellness. Dzięki wyjątkowym rodzajom strumieni, takim jak mikrodelikatny i ultracichy strumień Powder- Rain, codzienna kąpiel pod prysznicem stanie się wyjątkowym doznaniem. Dzięki nowoczesnej kolorystyce powierzchni i tarczy strumieniowej z subtelną strukturą, duże głowice i główki prysznicowe wnoszą więcej mieszkalnego charakteru do łazienki. Matowa biel pryszniców stoi w kontraście do grafitowych tarcz strumieniowych.
  • Rainfinity to nowa linia prysznicowa marki hansgrohe.
    Rainfinity to nowa linia prysznicowa marki hansgrohe.

Joanna Tamulska
Marketing Manager Hansgrohe Polska

Personalizacja z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Nasi klienci nie są już zainteresowani wyłącznie standardowymi rozwiązaniami. Zależy im na propozycjach, które w najwyższym stopniu będą odpowiedzią na ich indywidualne potrzeby i wymagania. Personalizacja z jednej strony oznacza zatem oryginalność, z drugiej – wygodę. I to według nas jest kluczem do uzyskania pełnej satysfakcji. Dlatego klientom proponujemy rozwiązania, które pozwolą na jej uzyskanie, a przy okazji będą gwarancją bezproblemowego i pewnego użytkowania produktów hansgrohe. Wybrane kolekcje armatury z naszego portfolio oferujemy w pięciu nowych wariantach powierzchni FinishPlus. Każda jest wyjątkowa i pozwoli na stworzenie niepowtarzalnej przestrzeni łazienkowej. Nowe wykończenia powierzchni można wykorzystać przy projektowaniu wszystkich niezbędnych w łazience komponentów armatury – baterii, głowic prysznicowych, czy nawet zaworów kątowych. W trend personalizacji wpisują się również proponowane przez hansgrohe rozwiązania z zakresu prysznica, jak linia Rainfinity. Pozwala ona na stworzenie łazienki, która stanie się osobistą przestrzenią dobrego samopoczucia i pełnego relaksu.

Wszystkim według potrzeb

Personalizację w obrębie łazienki odczytywać trzeba dokładnie zgodnie z jej znaczeniem. Oznacza przestrzeń jak najdokładniej dopasowaną do potrzeb swoich użytkowników i oddającą ich cechy, styl życia. Dlatego producenci bardzo dbają o to, by ich oferta miała wartość dodaną – oprócz regularnych linii proponują opcje, które pozwalają na indywidualne zgranie ich produktów z oczekiwaniami klientów. Chyba najszersza propozycja tego typu dotyczy armatury i tworzenia oryginalnych kolorów jej powierzchni. Nie jest to prosta sprawa, bo uzyskanie trwałego wybarwienia innego niż chrom jest procesem długotrwałym i kosztownym. Ale widać w rezultacie opłacalnym, bo wiele marek proponuje takie rozwiązania. Armatura w czerwieni, żółtym, granacie, różowym złocie czy szczotkowanym brązie jest dziś opcją dostępną na wyciągnięcie ręki. Łatwiejszym od strony produkcyjnej, ale równie efektownym rozwiązaniem może być personalizacja baterii poprzez wybór zróżnicowanych uchwytów sterujących. Na przykład włoska marka Fantini oferuje armaturę Nice zaprojektowaną przez Matteo Thuna i Antonio Rodrigueza, która posiada wielobarwne szklane uchwyty. W zasadzie każdy z nich jest inny. Do palety zindywidualizowanych rozwiązań można dołożyć jeszcze szklane kabiny prysznicowe, na których wygrawerować można chociażby podobiznę ulubionego aktora…

Kreowanie przestrzeni, która nadąża za marzeniami Twojego klienta? Pomyśl o sprawnym i intuicyjnym programie do projektowania wnętrz, z którym szybko będziesz mógł dokonać zmian oraz przygotować fotorealistyczną prezentację stworzonego wnętrza. Programy CAD Decor PRO 3.1 i CAD Decor 3.1 stworzone przez firmę CAD Projekt K&A, to kompleksowe narzędzie do projektowania, wizualizacji i wyceny wnętrz. Najnowsze wersje programu zapewniają kosmiczną wręcz jakość i prędkość renderingu oraz rozwiniętą dokumentację, lepiej przystosowaną do większych projektów.
Kreowanie przestrzeni, która nadąża za marzeniami Twojego klienta? Pomyśl o sprawnym i intuicyjnym programie do projektowania wnętrz, z którym szybko będziesz mógł dokonać zmian oraz przygotować fotorealistyczną prezentację stworzonego wnętrza. Programy CAD Decor PRO 3.1 i CAD Decor 3.1 stworzone przez firmę CAD Projekt K&A, to kompleksowe narzędzie do projektowania, wizualizacji i wyceny wnętrz. Najnowsze wersje programu zapewniają kosmiczną wręcz jakość i prędkość renderingu oraz rozwiniętą dokumentację, lepiej przystosowaną do większych projektów.

Wszechstronna modułowość

Ta cecha wytwórczości człowieka jest dziś jedną z bardziej pożądanych w wielu aspektach. Pozwala tworzyć szybciej, taniej i – właśnie – zgodnie z potrzebami grup, dla których jest przeznaczona. W łazience modułowe meble proponowane są już od lat. Ich początki wiązały się głównie z mobilnymi kubikami, które dowolnie można było układać i przesuwać. Dziś to bardziej zaawansowane opcje, które pozwalają na zestawianie ze sobą szafek ze zróżnicowanych materiałów, wyposażonych w różne funkcje czy dobór do nich zindywidualizowanych opcji blatów.  Personalizacja jest główną ideą ich powstania. Kolejną jest z pewnością możliwość skorzystania dzięki modułowości z tych samych mebli w przypadku miejsca zamieszkania. Jest to zgodne zarówno z filozofią zmniejszenia poziomu konsumpcji, jak i less waste.

  • Nowość marki Ex.T – tapeta Nouveau przeznaczona do łazienki. Projekt: Bernhardt & Vella.
    Nowość marki Ex.T – tapeta Nouveau przeznaczona do łazienki. Projekt: Bernhardt & Vella.
  • Modułowe, niezwykle lekkie w formie meble Frame marki Ex.T. Projekt: Norm Architects
    Modułowe, niezwykle lekkie w formie meble Frame marki Ex.T. Projekt: Norm Architects
  • Szklane uchwyty do baterii Nice marki Fantini. W zasadzie każdy jest inny. Projekt: Matteo Thun i Antonio Rodriguez.
    Szklane uchwyty do baterii Nice marki Fantini. W zasadzie każdy jest inny. Projekt: Matteo Thun i Antonio Rodriguez.
  • Conceptwall marki Burgbad ma już kilka lat, jednak niezmiennie jest doskonałym przykładem możliwości wpływania na kreację własnej przestrzeni łazienkowej. Projekt: Marc Sadler.
    Conceptwall marki Burgbad ma już kilka lat, jednak niezmiennie jest doskonałym przykładem możliwości wpływania na kreację własnej przestrzeni łazienkowej. Projekt: Marc Sadler.
  • Udany sposób na indywidualizację łazienkowego wnętrza, czyli tapeta. Na zdjęciu model Madame marki Arblu.
    Udany sposób na indywidualizację łazienkowego wnętrza, czyli tapeta. Na zdjęciu model Madame marki Arblu.
  • Stelaż EcoPlus firmy Viega z płynną regulacją wysokości zawieszenia miski WC. Pozwala na bezproblemowe korzystanie z toalety użytkownikom w różnym wieku.
    Stelaż EcoPlus firmy Viega z płynną regulacją wysokości zawieszenia miski WC. Pozwala na bezproblemowe korzystanie z toalety użytkownikom w różnym wieku.

Wielu użytkowników – jedno urządzenie

Personalizacja ma jeszcze jeden wymiar. Wiąże się on bezpośrednio z wykorzystaniem technologii oraz przekonaniem o tym, że pomimo użytkowania danego urządzenia przez wiele osób każdy może korzystać z niego w preferowany sposób. Tak używa się np. z zaawansowane rozwiązania prysznicowe. Te potrafią już zapamiętywać wybrane ustawienia konkretnego użytkownika i przygotować kąpiel dokładnie taką, jakiej potrzebuje – z odpowiednim scenariuszem natrysku i gry świateł czy zapachu. Podobnie działają coraz popularniejsze toalety myjące. One także potrafią zapamiętać preferowane przez użytkownika ustawienia np. temperatury wody czy rodzaju strumienia myjącego i zaserwować mu pielęgnację tylko w wybranym zakresie. Rozwiązaniem, które idealnie wpisuje się w realizację indywidualnych potrzeb użytkowników są stelaże podtynkowe do WC lub umywalek pozwalające na regulację wysokości zawieszenia tych urządzeń. Dzięki temu bezproblemowo skorzystać mogą z nich np. dzieci, jak i osoby dorosłe.

Personalizacja ma w sobie to coś, co pozwala nam mieć poczucie współtworzenia danego przedmiotu czy wnętrza. Dzięki temu bardziej się do niego przywiązujemy, a tym samym obdarzamy większym szacunkiem. I oto chyba chodzi – przecież rzeczy także kreują wartości.

W PROJEKCIE
  • Proj. Joanna Zabłocka Studio Projektowania Wnętrz
  • PROJ. JOANNA ZABŁOCKA STUDIO PROJEKTOWANIA WNĘTRZ
  • PROJ. JOANNA ZABŁOCKA STUDIO PROJEKTOWANIA WNĘTRZ

JOANNA ZABŁOCKA
STUDIO PROJEKTOWANIA WNĘTRZ

Łazienka to wyjątkowa przestrzeń w domu, która prócz praktycznej roli higienicznej, powinna również zapewniać intymności i skłaniać do relaksu. Jest to bowiem miejsce, w którym rozpoczynamy i kończymy każdy dzień, a więc niejako i pośrednio odpowiada za nasz nastrój w tych ważnych jego częściach. Projektując przestrzeń łazienkową bardzo skupiam się na poznaniu przyszłych właścicieli, ich charakteru, nawyków i upodobań. Niejednokrotnie są to bardzo intymne rozmowy, jednak zaufanie jest tutaj niezbędnym punktem udanej współpracy i nie możemy ominąć pewnych etapów bądź przejść do porządku nad jego brakiem. W innym razie istnieje ryzyko, że projekt ostatecznie nie spełni wymagań inwestorów. Zawsze dążę do tego, aby każda projektowana przeze mnie łazienka miała choćby detal w formie spersonalizowanej. Nie raz wymaga to czasu, ale zwykle udaje mi się przekonać klientów do takich dedykowanych im rozwiązań.
Ogromnym potencjałem, jeżeli chodzi o spersonalizowane dekoracje łazienkowe, są tapety, fototapety bądź naścienne grafiki. Obecnie na rynku mamy dostępny szeroki wachlarz tego typu produktów dedykowanych wymagającym i ceniącym oryginalność klientom. We wnętrzach kąpielowych i narażonych na wilgoć możemy wybierać wśród wodoodpornych rozwiązań, np. Wall & Deco Wet system, Glamora Glamfusion. Bogate wzornictwo zapewnia dopasowanie do każdego wnętrza, a dodatkowo istnieją możliwości wykonania własnych wzorów w formie tapety bądź grafiki – co daje wręcz nieograniczone możliwości! Jeżeli obawiamy się rozwiązań wielkowymiarowych, takich jak spersonalizowane ściany, zawsze pozostają detale, które kolorem, kształtem bądź wzorem są nam bliskie i sprawią, że każdy dzień rozpoczniemy się i zakończymy w miłym nastroju.

POZNAJ TRENDY NA 2020 ROK
  • kamień
  • matowa czerń
  • luksusowa surowość
  • soft-łazienka
  • inspirowane naturą
  • ekorównowaga
  • personalizacja
  • higiena+
  • mikrołazienki
  • manufaktura
  • Technologia Higieny

Design/Biznes/Łazienki
  • Strona główna
  • Nasz zespół
  • Polityka prywatności
  • KONTAKT

Wpisz, czego szukasz, i wciśnij Enter.