Sytuację mamy dalej niestabilną, ale w moim przekonaniu firmy nauczyły się funkcjonowania pod presją nieprzewidywalnych zmian geopolitycznych, z jakimi większość z nich jeszcze się nie mierzyła – mówi Sebastian Sałkiewicz, Product manager w firmie Bisk S.A.
Rok 2023 to powrót najważniejszej dla nas imprezy targowej w tradycyjnej, stacjonarnej formule, czyli targów ISH we Frankfurcie. Ubiegły rok był podporządkowany temu wydarzeniu. Chcieliśmy jak najlepiej zaprezentować nowości w ofercie naszym stałym i nowym klientom. Wydaje się, że mimo mniejszej ilości odwiedzających, branża bardzo czekała na powrót tej imprezy, która w pewien sposób jest odzwierciedleniem tego, co się dzieje w branży łazienkowej, nadchodzących trendów. Okres pandemii i szczególnie sytuacja związana z agresją Rosji na Ukrainę spowodowały załamania na kluczowych rynkach czy wręcz wycofanie się z nich. To bezpośrednio rzutuje na kondycje finansową firm z tej czy innych branż. Sytuację mamy dalej niestabilną, ale w moim przekonaniu firmy nauczyły się funkcjonowania pod presją nieprzewidywalnych zmian geopolitycznych, z jakimi większość z nich jeszcze się nie mierzyła.
Po długim okresie zamknięcia spowodowanego pandemią, pierwszą edycję w tradycyjnej formule miały w 2023 roku również targi w Kantonie. Tu również widać było zdecydowanie mniejszą ilość odwiedzających, ale samo otwarcie tej imprezy targowej jest znaczące w kontekście handlu światowego.
Najważniejszy trend, jaki mocno oddziałuje na wszystkie branże, to poszukiwanie rozwiązań produkcyjnych idących w kierunku zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji CO2. Nie ukrywam, że mocno mnie cieszy zainteresowanie firm rozwijaniem technologii przyjaznych dla środowiska oraz podejmowanie odpowiedzialności za zmiany klimatyczne.
Niebagatelnym wyzwaniem jest także praca nad zmianą zachowań konsumenckich, kształtowanie nawyków sprzyjających wygodniejszemu życiu bez nadmiernej konsumpcji. Te aspekty stanowią istotny kierunek rozwoju, który nie tylko wspiera naszą branżę, ale także wpływa pozytywnie na społeczność globalną. W naszym obszarze zainteresowań produkcyjnych zauważamy coraz powszechniejsze wykorzystywanie materiałów z recyklingu do wytwarzania naszych produktów, zarówno w części, jak i w całości. Ponadto, patrząc w przyszłość, rozważamy także produkcję z komponentów biodegradowalnych.
Rok 2014 zapowiada się jako okres intensywnego wprowadzania i promowania nowych produktów w szerszym zakresie niż w ostatnich latach. Stawiamy na zmiany w naszej dotychczasowej propozycji asortymentu dla naszych klientów. Wierzymy, że rok 2024 pomimo nieprzewidywalnych sytuacji, obciążeń i wyzwań, z jakimi możemy się zmierzyć, będzie rokiem bezpiecznego wzrostu.