Kolejna edycja spotkań Akademii Efektywnej Sprzedaży rusza 23-24 lutego i będzie powtarzała się w każdy czwartek i piątek aż do końca marca! SBS przeszkoli około 120 handlowców. O cyklu mówią Aldona Kucner i Artur Płonka, którzy poprowadzą cykl.
Akademia efektywnej sprzedaży” to cykliczne szkolenia dla handlowców naszych Hurtowni Partnerskich. Dlaczego warto odwiedzić Wasze szkolenie?
Aldona Kucner: Wierzę, że diabeł tkwi w szczegółach. Moje szkolenie pomoże odkryć te obszary, w których szczegóły wymagają dopracowania, by zwiększyć swoją szansę na dobicie targu. Nawet, gdy wydaje nam się, że już nie ma co poprawiać, świat wokół idzie do przodu i sprawia, że za chwilę nasze podejście będzie niewystarczające.
Artur Płonka: Wiele lat temu wdrożyłem w swojej pracy zasadę Ignacego Krasickiego, aby „Uczyć bawiąc, a bawiąc uczyć”. Podczas moich zajęć występuje nieograniczona ilość energii, ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań oraz tylko praktyczna wiedza.
Jesteś handlowcem od wielu lat, masz już utarte ścieżki, wiesz do kogo zadzwonić, rozgrywasz całą partię handlowych szachów w trzech ruchach… – po co Ci szkolenie?
Aldona Kucner: Nawet jeśli trudno sprzedać więcej, można zawalczyć o to, by sprzedawać szybciej i łatwiej. A tam gdzie dotąd była rutyna, wprowadzić świeżość i nowe wyzwania.
Artur Płonka: Najlepszych szachistów na świecie charakteryzuje jedna rzecz – trening. O dziwo najlepsi szachiści trenują bardzo intensywnie swoją kondycję, po to, aby ich ciało nie miało wpływu na ich koncentrację podczas kilkugodzinnego meczu. I tak jest z handlowcami, nie edukujesz się, nie rozwijasz – zabraknie ci w końcu kondycji , by dogonić konkurencję.
Mówi się, że jeśli będziesz umiał sprzedać długopis, to sprzedasz wszystko. Czy to prawda?
Aldona Kucner: I tak i nie. Kompetencje sprzedażowe to umiejętności, które można przełożyć na każdą kolejną branżę. To swojego rodzaju forma, która sprawdzi się wszędzie. Ale formę taką trzeba w końcu wypełnić treścią, merytoryką. Inaczej będziemy mówić o długopisie a inaczej o paliwie jądrowym. Umiejętności sprzedażowe i wiedza, to dwie nogi niezbędne by dojść do sukcesu.
Artur Płonka: Nie, bo każdy ma inne talenty. Będziesz umiał sprzedawać, jeżeli będziesz się pasjonował tym co robisz. Jeżeli długopis nie jest twoją pasją – to klient poczuje, że go okłamujesz. Mam swoje kryteria oceny, czy ktoś może być dobrym handlowcem – jeżeli człowiek nie umie opowiadać o swojej pasji, tak by zainteresować innych, to nigdy nie będzie umiał zainteresować Klienta swoim produktem.
W tym roku będziemy dużo ćwiczyć na konkretnych produktach lub grupach produktów dlaczego to może być korzyść dla mecenasów spotkania (producentów)?
Aldona Kucner: Mecenas będzie mógł podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem sprzedażowym na temat swojego produktu. Pokazać, jak produkt osadza się w badaniach potrzeb klienta oraz w wyzwaniach płynących ze zmian rynkowych.
Artur Płonka: Królewskie pytanie: Dlaczego? A teraz odpowiedź: Jeżeli chcesz, by handlowcy pokochali sprzedawać twoje produkty, to pomóż im na nich ćwiczyć i je poznawać. We wcześniejszym pytaniu było o sporcie, analogia jest dosłowna – każdy profesjonalny sportowiec ma swoje ulubione buty, dres czy ulubioną tyczkę do skakania. Każdy handlowiec ma swój ulubiony produkt, celem mecenasa powinno być zadbanie, by to jego produkt był ulubiony i sprzedawca chciał z nim wystartować w zawodach.
Rozmawiała Dominika Ciurzyńska.