Kryzys na rynku nie zachwiał stabilnej pozycji Grupy Ferro, która zanotowała w ostatnich miesiącach zdecydowane wzrosty sprzedaży. “Nasze dotychczasowe działania strategiczne w obszarze rozbudowy oferty i ekspansji geograficznej oraz stałego doskonalenia i optymalizacji procesów w Grupie przyniosły wymierne efekty w postaci zwiększenia skali działalności” – mówi Wojciech Gątkiewicz, CEO, Prezes Zarządu Ferro.
Jak ocenia Pan ostatnie – bardzo trudne ze względu na rynkową sytuację – miesiące w Grupie Ferro?
Wyniki dziewięciu miesięcy 2022 roku odzwierciedlają główne trendy i wyzwania, z jakimi mamy do czynienia od kilku miesięcy. Dzięki postępującej dywersyfikacji geograficznej oraz rozwojowi oferty, pomimo wysokiej bazy i bardzo niestabilnego otoczenia, notujemy solidne wzrosty sprzedaży. Jednocześnie dostrzegalna jest presja na marże związana z inflacją kosztów działalności, rosnącymi kosztami finansowania i słabym złotym. Sytuacja popytowa jest zróżnicowana na poszczególnych rynkach, a szeroka obecność i rosnąca rozpoznawalność naszych marek w regionie pozwala nam na konsekwentne umacnianie pozycji konkurencyjnej. Nasze dotychczasowe działania strategiczne w obszarze rozbudowy oferty i ekspansji geograficznej oraz stałego doskonalenia i optymalizacji procesów w Grupie przyniosły wymierne efekty w postaci zwiększenia skali działalności. W ten sposób, już dwa lata przed założonym terminem, osiągnęliśmy z nawiązką założone na rok 2023 cele Strategii F1.
Czy czeka Was zatem nowa odsłona Strategii F1?
Mając silne fundamenty, pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, we wrześniu br. zdecydowaliśmy się na przyjęcie Strategii F1 RaceTwo (F1R2) do roku 2026, w ramach której kontynuujemy sprawdzone kierunki rozwoju. Dzięki identyfikacji nowych inicjatyw i ich rozwinięciu chcemy maksymalizować generowane zyski i wartość dla Akcjonariuszy. Nasze cele są ambitne, ale jesteśmy dobrze przygotowani – od strony finansowej i organizacyjnej – do ich realizacji.
Jakie wyzwania stoją przed Grupą Ferro w związku ze Strategią F1 RaceTwo?
Opracowując Strategię F1R2, dokonaliśmy ponownej ewaluacji potencjału rynków, otoczenia i Grupy. Doszliśmy do wniosku, że określone w poprzedniej strategii kierunki rozwoju są słuszne, a dzięki identyfikacji nowych inicjatyw i ich rozwinięciu możemy przyspieszyć rozwój Grupy w stosunku do bazowego, organicznego scenariusza. Chcemy jeszcze mocniej wykorzystać zbudowane przewagi rynkowe Ferro i naszą silną pozycję finansową, aby przyspieszyć wzrost Grupy. W imieniu Zarządu chcę podziękować całemu Zespołowi Ferro za zaangażowanie w realizację Strategii F1 oraz opracowanie Strategii F1R2. Skuteczna i realna strategia musi być elementem struktury i kultury organizacji.
Głównymi filarami nowej strategii będą dla nas ekspansja rynkowa i produktowa. Chcemy również powiększyć udział rynkowy oferty Ferro i rozwinąć sprzedaż zagraniczną Termet. Planujemy uruchomienie centrum logistycznego w Rumunii. Silne akcenty położymy także na odpowiednie pozycjonowanie brandów, digitalizację i rozwój e-commerce.