O wyzwaniach i rozwoju w 2022 rok oraz planach na przyszły rok mówi Ewa Wojciechowska, Brand Manager marki Oltens.
Jaki był to rok dla Państwa marki? Jakie cele postawiliście sobie w rozwoju i czy udało się Wam je wszystkie zrealizować?
W mijającym 2022 roku, podobnie jak w poprzednich latach, mierzyliśmy wysoko i stawialiśmy sobie wiele ambitnych celów. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Jako młoda marka wciąż się rozwijamy i podnosimy atrakcyjność naszej oferty. Chcielibyśmy już dziś podziękować naszym Klientom za zaufanie oraz za to, że z Oltensem zmieniają swoje łazienkowe przestrzenie.
Jakie były największe wyzwania na rynku wyposażenia łazienek wg Państwa w 2022 roku?
Rok 2022 to rok wyjątkowy, zaskakujący i trudny. Jako firma uczymy się działania w tych nowych warunkach, gdzie trudno jest planować długoterminowo. Dostosowywaliśmy więc i ćwiczyliśmy zwinność strategii sprzedażowych i marketingowych, aby mimo wszystko, osiągnąć zakładane cele sprzedażowe i wizerunkowe.
Jakie najważniejsze nowości pokazaliście w tym roku?
W roku 2022 marka Oltens wprowadziła z sukcesem wiele produktów w różnych kategoriach, wpisując się w założenia marki o kompleksowym wyposażeniu łazienki. Takim przykładem jest kolekcja baterii Hamnes. To doskonała propozycja dla tych, którzy chcą wprowadzić w swojej łazience skandynawski design w połączeniu z pełnym komfortem użytkowania. Nowa kolekcja baterii Hamnes intryguje elegancką formą i ozdobnymi detalami. Subtelne, pionowe frezowanie zachwyca perfekcyjnym wykonaniem nadając łazience lekkości i delikatnej formy. Baterie uzupełnimy unikatową ceramiką z tej samej kolekcji (miski WC i umywalki) w dwóch dostępnych kolorach: klasycznej bieli i eleganckiej czerni. Ponadczasowe wzornictwo kolekcji Hamnes doda charakteru każdej łazience, a zastosowane w produktach technologie, zapewnią użytkownikowi funkcjonalne i nowoczesne wnętrze, które będzie zachwycało swoim wyglądem przez lata. Kolejną nowością, którą możemy się pochwalić jest wejście w zupełnie nową dla nas kategorię ogrzewanie. Grzejniki łazienkowe marki Oltens w 3 seriach Varme, Vanlig oraz Benk spotkały się z dużym uznaniem Klientów.
ZobaczNowości Oltens w Trendbooku Łazienki 2022.
Trendbook Łazienki 2022 by Design/BiznesKtóra grupa (konsumenci, B2B, architekci, inne) były dla Was kluczowe w rozwoju w tym roku?
Dla marki Oltens każda z wymienionych grup jest ważna. Staramy się spełniać oczekiwania każdej z tych grup. Współpracujemy z szeroką już siecią salonów łazienkowych w kanale tradycyjnym. Jesteśmy aktywni zarówno w kanale offline jak i online. Współpracujemy z prasą branżową docierając do szerokiego spektrum odbiorców finalnych. Współpracujemy z Architektami. Chcemy, by Projektanci jeszcze lepiej rozumieli Klientów, a Klienci bardziej doceniali rolę Projektantów. Zależy nam na rozwoju efektywnej współpracy Projektanta z Klientem, która przyniesie satysfakcję obu stronom.
Jakie macie plany i prognozy na 2023 rok jeśli idzie o rozwój marki oraz rynku?
Pomimo trudności jakie będą nas czekać w 2023 skupimy się na budowaniu szerszej dystrybucji i świadomości marki. Obserwujemy powstawanie wokół branży kolejnych sklepów internetowych, telewizji wnętrzarskich, portali tematycznych, kanałów informacyjnych, pojawianie się influencerów w zakresie pięknych domów i mieszkań. Tym samym rośnie świadomość Klientów co do tego, jak wybierać produkty lepszej jakości „ na lepiej i dłużej”. Uważamy, że ten aspekt budowania wiedzy i świadomości Klientów wpłynie na wybory Konsumentów w przyszłości. Kierowanie uwagi na markę, która dostarcza poszukiwane przez nich wartości jest zatem szansą i kierunkiem dla branży na kolejne lata.