Po raz trzeci w historii Cersaie zostały wyłonione najlepsze targowe stoiska. Organizator ocenił je wspólnie z włoskim Stowarzyszeniem Projektowania Przemysłowego ADI.
Trzecia edycja konkursu ADI Booth Design Award, podobnie jak poprzednie, uhonorowała tych wystwców, którzy najlepiej promuja swoje produkty i marki. Panel ekspertów złożony z Cecilii Bione (Akademia Sztuk Pięknych w Bolonii), Pierluigiego Molteniego (architekta i profesora Zaawansowanego Projektowania) oraz Wladimiro Bendandi (ADI Emilia-Romagna) wybrał stoiska na Cersaie 2022, które najlepiej komunikują tożsamość i wartość produktów wystawiających się firm.
Nagrodzone stoiska
Grandinetti
Uzasadnienie jury: Ekspozycja wyróżnia się syntetyczną zdolnością komunikowania, skutecznością prezentacji produktu przy mniejszym budżecie. Bardzo sugestywna przestrzeń, która przenosi gościa tam, gdzie może najlepiej opisać ducha i charakter firmy.
Italgraniti
Uzasadnienie jury: Przestrzeń wystawiennicza przywołuje krajobraz osady, w której archetypy tradycyjnej architektury towarzyszą zwiedzającemu w odkrywaniu produktów eksponowanych w spokojnej scenerii. Zastosowane czyste formy, a także monochromatyczny materiał, sprawiają, że projekt jest elegancki, oferuje bogate możliwości narracji i kontekstualizacji produktu. Fot. Cersaie
Marca Corona
Uzasadnienie jury: Projekt wyróżnia doskonała integracja aranżacji i charakterystyki przestrzeni oraz identyfikacji wizualnej. Wesołe połączenie tych dwóch aspektów zapewnia przejrzystą i przekonującą prezentację produktu. Firma sprostała trudnemu zadaniu, jakim jest umożliwienie jasnego, synoptycznego odczytania informacji technicznych, a jednocześnie przedstawienie sugestii dotyczących możliwych zastosowań projektowych. Rezultatem jest spójny i racjonalny układ, który z taką samą skutecznością i elegancją zwraca się zarówno do detalistów, jak i profesjonalistów. Fot. Marca Corona
Fondovalle
Uzasadnienie jury: Projekt operuje radykalnym wyborem narracji: przestrzeń wystawiennicza odtwarza z dużą precyzją klasyczną kawiarnię miejską. Spójnie dostosowana do tej sugestii jest również metoda ekspozycji, tworząc ścisłą i przekonującą paralelę pomiędzy produktem serwowanym w „kawiarni” a produktem ceramicznym. Fot. ARR
Vives
Uzasadnienie jury: Projekt skutecznie realizuje cenną równowagę pomiędzy funkcjonalnoscią przestrzeni wystawienniczej a efektowną prezentacją produktu. Obszary przeznaczone do użytku zewnętrznego, wewnętrznego i kontraktowego rozwijają się naturalnie i płynnie, zachowując przy tym precyzyjne zróżnicowanie. Wyraziste ściany zewnętrzne przyciągają zwiedzających wprowadzając ich w bogatą przestrzeń wewnętrzną. Fot. ARR