Jeśli zastanawiałeś się, czy TikTok to medium dla marki wnętrzarskiej w tym artykule przedstawimy Ci interesujące przykłady firm, które świetnie się tam odnajdują i mogą Cię zainspirować.
Zacznijmy od tego, czym jest TikTok: jeśli kojarzysz tę aplikację wyłącznie z tańców i virali muzycznych kręconych przez nastolatków, prawdopodobnie nie poznałeś jeszcze pełnego potencjału tego medium. Wiele brandów już dawno założyło tam swoje konta firmowe, reprezentując w tym medium branżę beauty, modowe, kulinarne, fitness, podróżnicze, wydawnicze jak i wnętrzarskie. O tym, że warto tam być, przekonały się także instytucje kultury takie jak Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik czy Muzeum Emigracji w Gdyni, które realizują tam swoją misję edukacyjną. Na TikToku spotkamy także znanych pisarzy, aktorów, osoby duchowne, psychologów, architektów wnętrz, lekarzy czy stewardessy, które opowiadają np. o zagadnieniach dotyczących ich zawodu.
Internauci na całym świecie pokochali TikTok głównie z uwagi na jego muzyczny charakter i krótkie filmy pełne pozytywnej energii. Sztuką tworzenia dobrego TikToka jest m.in. umiejętność opowiedzenia skondensowanej historii w sposób szybki i atrakcyjny.
Zalety posiadania konta firmowego na TikToku:
- Trafiasz do młodej publiczności
Zyskujesz możliwość zaprezentowania siebie lub produktu w atrakcyjny, dynamiczny sposób. Dzięki modnej muzyce i najpopularniejszym trendom (np. tanecznym układom) Twój content zyskuje ponadto rozrywkowy charakter, który idealnie trafia do młodej publiczności. - Większa tolerancja odbiorców na reklamy
Dzięki temu, że charakter aplikacji jest stricte rozrywkowy, użytkownicy cieplej przyjmują także materiały z lokowaniem produktu. Dlatego też obecność marki na TikToku, jak też wsparcie działań organicznych reklamą płatną na pewno pozytywnie wpłynie na świadomość marki i pozytywne z nią skojarzenia. - Międzynarodowa skala
TikTok daje Ci możliwości organicznego dotarcia także do zagranicznych odbiorców. Wystarczy “wbić się” w trendy światowe: np. nagrać swoją propozycję filmu do popularnej w innym kraju muzyki, układu tanecznego, czy stworzenie duetu ze znaną gwiazdą, np. Jennifer Lopez czy Keanu Reevesem. Szansę zebrania międzynarodowego zasięgu zwiększy także użycie “globalnych” hashtagów i anglojęzycznych napisów do filmu. - Małe wymagania sprzętowe
Aby kręcić i montować filmy wcale nie potrzebujesz profesjonalnego studia z oświetleniem, kamerą i komputerem do montażu. TikTok umożliwia Ci tworzenie video z profesjonalnymi efektami, muzyką i przejściami jedynie za pomocą telefonu. Zapomnij też o długim montażu! Aplikacja powstała, by wspierać kreatywność, dlatego intuicyjna obsługa umożliwia Ci stworzenie dobrego video nawet w kilka minut.
Wyznacz główne cele
Zastanawiasz się, od czego zacząć na TikToku? Na początku warto stworzyć plan bądź strategię, w ramach której będziesz realizować kolejne filmy. Przemyśl, jaka wizja ma przyświecać Twojej marce, jakie cele ma realizować konto na TikToku. W przypadku marek wnętrzarskich zapewne będzie to edukacja, dzielenie się radami oraz inspiracjami. Zaplanuj pomysły na filmy, uwzględniając aktualne trendy, najpopularniejszą muzykę i hashtagi. Pamiętaj jednak, że w przypadku profilu firmowego najważniejsza nie jest pogoń za trendami, a konsekwentne trzymanie się wizji marki.
Architektura na TikToku. Postaw na storytelling!
Dynamicznie opowiedziana historia powstawania domu, renowacji mebla lub tworzenia projektu jakiegoś wnętrza zawsze są czymś interesującym. Postaraj się też dodać intrygujące napisy już na starcie filmu (by zachęcić widza do obejrzenia całego filmu). Jak zrobić to dobrze? Zainspiruj się popularnym na TikToku agentem nieruchomości Jerzym Kukułowiczem, którego video zobaczysz niżej. Do historii dopasuj oczywiście popularną obecnie muzyką, pasujące do Twojej branży hashtagi i gotowe:
Zachęć do interakcji w komentarzach
Głosowanie np. na najlepsze wnętrze łazienki to klasyczny sposób na zaangażowanie odbiorców. Zadaj pytanie już na samym początku filmu, wybierz zdjęcia aranżacji w kilku stylach: np. loftowym, boho, minimalistycznym czy glam, ponumeruj je i czekaj na reakcję w komentarzach. Zaletą tego rodzaju postów na TikToku jest to, że możesz wykorzystać archiwalne zdjęcia wnętrz ze swojego telefonu, tak jak zrobiła to marka Raw Decor:
Dziel się wskazówkami
Młodzi użytkownicy aplikacji poszukują krótkich i skondensowanych treści, dlatego im więcej konkretów podanych w dynamicznym wideo, tym lepiej. Dlatego na TikToku bardzo sprawdzają się proste tipy: np. “3 sposoby na aranżację małej łazienki” czy “5 błędów, których unikać w projekcie domu”. Taki film możesz dodatkowo uatrakcyjnić, gdy sam w nim wystąpisz, na przykład jako ekspert, który dzieli się fachową wiedzą:
Zabierz followersów na wspólne zakupy!
Tego rodzaju video na TikToku często pojawia się na kontach architektów wnętrz. Niektórzy z nich zapraszają na “wspólne zakupy” w celu znalezienia np. idealnych płytek na podłogę, inni, by pokazać, jakie nowości pojawiły się np. w dziale dekoracje domu w Pepko. Za inspirację może tu posłużyć konto @laurowydom, na którym znajdziemy wiele filmów z poradami, jak dbać o ogród czy jak urządzić kuchnię:
Przewiduj trendy!
Niezależnie od tego, czy Twoje konto skupia się na urządzaniu wnętrz, pokazywaniu asortymentu sklepu z armaturą, czy tworzeniu mebli, dziel się wiedzą! Na TikToku sprawdzają się dynamicznie zmontowane filmy pokazujące np. zbiory trendów. Przykładem jest tu marka edomator.pl, która na początku 2022 roku podzieliła się z fanami informacją, jakie kolory i style będą dominowały w nowym roku. Oczywiście pokazała to na przykładach zdjęć swoich produktów:
Pokazuj metamorfozy!
“Przed i po” to jeden z ulubionych rodzajów filmów tiktokerów wnętrzarskich! Aby go zmontować, pamiętaj o wcześniejszym dokumentowaniu postępów pracy, pokazaniu tego, w jakim stanie było pomieszczenie, zanim trafiło w Twoje ręce. Zobacz, jak robi to @ekopaulinagorska, która wraz ze swoją rodziną postanowiła odrestaurować klimatyczny budynek stuletniej szkoły na Mazurach. W filmie poniżej zobaczysz metamorfozę starej łazienki: