Miniony rok okazał się dla Ceramiki Paradyż niezwykle udany. Firma zrealizowała z nadwyżką plan sprzedaży, wprowadziła ponad 60 nowości produktowych, nawiązała współpracę z projektantką mody Gosią Baczyńską oraz rozpoczęła proces uruchamiania nowej linii demonstracyjnej. Wydarzenia i plany podsumowuje Piotr Tokarski, prezes zarządu firmy.
Dla Ceramika Paradyż zeszły rok ponownie przyniósł wiele wyzwań związanych z pandemią, rosnącymi cenami surowców i kosztów pracy, Spółka zatrudniająca blisko 1400 pracowników zakończyła rok w bardzo dobrej kondycji finansowej oraz z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży i dynamiką wzrostu, umacniając swoją pozycję na rynku.
– To był niezwykle udany i dobry rok dla naszej organizacji. Dzięki współpracy, zaangażowaniu i tytanicznej pracy całego zespołu Ceramiki Paradyż, w czasie pełnym wyzwań mogliśmy być blisko naszych klientów, zapewniając im niezbędne wsparcie. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przekroczyliśmy założone cele, osiągając znaczący wzrost sprzedaży rok do roku. To zasługa całej organizacji, począwszy od zespołu produkcji, poprzez obszary wsparcia, administracji, a kończąc na sprzedaży i logistyce – mówi Piotr Tokarski, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.
– Wypracowany wynik finansowy za ostatni rok pozwala nam patrzeć z dużym spokojem na kolejne miesiące. Wraz z całym Zarządem jesteśmy uważnymi obserwatorami tego, co wokół nas się dzieje. Potrafimy dostrzec istotne zmiany w naszym otoczeniu, zarówno tym bliższym, jak i w skali makro. To wszystko sprawia, że jako organizacja jesteśmy dziś gotowi na różne wyzwania, które zostały zdefiniowane i sklasyfikowane pod kątem potencjału rozwoju, ale i zagrożeń. Dziękuję całemu wspaniałemu zespołowi Ceramiki Paradyż i gratuluję doskonałych wyników – podsumowuje Piotr Tokarski.
Nowe wzornictwo
Ceramika Paradyż wprowadziła w 2021 na rynek ponad 60 nowości produktowych. Nawiązała współpracę z projektantką mody, tworząc kolekcje Paradyż My Way by Gosia Baczyńska, inspirowane strukturą modowych tkanin.
W zeszłym roku na rynku zadebiutowały również wielkoformatowe płyty ceramiczne z setu Monumental. Płytki o rozmiarach sięgających nawet 120 x 280 cm są doskonałą alternatywą dla coraz mniej dostępnych i bardzo kosztownych surowców występujących w naturze. Ceramika Paradyż wzbogacając swoje portfolio produktowe o propozycje w wielkim formacie, celowała w zostanie producentem z najszerszą ofertą produktową w kraju. Na rynku pojawiły się również bardzo dobrze przyjęte kolekcje z setu Home of Light, płyty tarasowe jak i kolekcje dedykowane na rynki eksportowe, inwestycje oraz DIY.
Produkty firmy w minionym roku wyeksponowano w rekordowej ilości punktów partnerskich.
Szkolenia i działania skierowane do profesjonalistów
W 2021 roku Ceramika Paradyż postawiła mocny akcent także na przekazanie profesjonalistom niezbędnej wiedzy praktyczno-inspiracyjnej związanej z nowymi wdrożeniami. Z myślą o nich ogłoszono także konkurs “Paradyż Designers” z pulą nagród wynoszącą ponad 60 tysięcy złotych. W gronie Jury zasiadają się m.in Gosia Baczyńska, Andrzej Pągowski oraz Julia Kuczyńska Maffashion. W ramach działu świadomości rozwoju marki z kolei powstał nowy, kompleksowy program szkoleń odpowiadający na potrzeby profesjonalistów związanych z branżą ceramiczną. Tylko w drugiej połowie roku w szkoleniach wzięło udział blisko 1000 osób, w tym wykonawców, architektów i projektantów wnętrz. Firma zapowiada kolejne działania w tym zakresie. Przewidziane są szkolenia, konferencje, dyskusje o trendach, a także możliwość wymiany pomysłów oraz inspiracji w podziale na trzy filary.
Ceramika Paradyż firmą odpowiedzialną społecznie
Miniony rok to także czas dalszego zaangażowania społecznego Ceramiki Paradyż. Firma zrealizowała wiele inicjatyw o charakterze dobroczynnym, szczególnie skupiając się na wsparciu szkół, medyków i szpitali. Działania miały wymiar zarówno lokalny, jak i były prowadzone na większą skalę. Jednym z przykładów jest szeroko zakrojona współpraca z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Wiosną ubiegłego roku Ceramika Paradyż przekazała 1200 m2 płytek, aby wesprzeć budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową, przeznaczonych dla personelu i pacjentów jadących na Blok Operacyjny oraz wydała specjalną książkę z bajkami „Współcześni Tytani i inne kolorowe opowieści”. W czerwcu firma po raz kolejny została partnerem wyjątkowego koncertu charytatywnego „Wielcy Artyści Małym Pacjentom”, zorganizowanego z myślą o wsparciu tego największego szpitala dziecięcego w Polsce. Z kolei jesienią przyłączyła się do projektu kompleksowej modernizacji Holu Głównego i Rejestracji 30 Poradni Specjalistycznych szpitala, przekazując płytki ceramiczne do aranżacji czterech łazienek, pokoju malucha i łazienki dla osób z niepełnosprawnościami. Co więcej, Ceramika Paradyż została partnerem akcji charytatywnej #silnakobietachallenge2022, której celem było wsparcie Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości, prowadzącej działania w walce z rakiem szyjki macicy. Jednym z efektów tej współpracy było zorganizowanie bezpłatnych badań cytologicznych dla kobiet pracujących w Ceramice Paradyż.
Nowy rok, nowe wyzwania
Równie imponująco zapowiada się 2022 rok. Ceramika Paradyż skupi się na zacieśnianiu relacji z klientami i podejmowaniu działań wspierających sprzedaż, które mają jeszcze bardziej poprawić rentowność w najbliższych 12 miesiącach.
Firma chce także kontynuować procesy cyfryzacji oraz weryfikacji architektury marki Paradyż, ustalenia jej ostatecznego kształtu oraz wypracowanie nowego, konkurencyjnego pozycjonowania. W 2022 roku firma bardzo dużo energii poświęci doskonaleniu oferty produktowej. Swoją premierę będą miały m.in. nowe kolekcje płytek w małym formacie, będące wynikiem ponownej współpracy z Mają Ganszyniec.
W ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską, pod koniec ubiegłego roku została uruchomiona nowa linia demonstracyjna przeznaczona do produkcji płytek i wielkoformatowych płyt ceramicznych, zwłaszcza produktów z „żyłą na wskroś”. Linia zacznie działać z pełną mocą w pierwszym półroczu tego roku, co zdecydowanie poszerzy ofertę produktową, pozwoli zwiększyć liczbę miejsc pracy i otworzyć firmę na zupełnie nowe kanały dystrybucji. Sercem nowej linii demonstracyjnej jest prasa Continua+ PCR 3000, najpotężniejsza maszyna z rodziny SACMI, zdolna do produkcji płyt o różnej wielkości i grubości. Grube płyty jako fundamentalny element koncepcji trough body veining, są najmocniejszą stroną tej maszyny, dzięki możliwości osiągnięcia doskonałej koordynacji pomiędzy nakładaniem kolorowych granulatów przed zaprasowaniem, a wszelkimi grafikami cyfrowymi aplikowanymi na niewypaloną płytę.
Całkowita wartość projektu wynosi ponad 125 mln zł, z czego ponad 50 mln zł firma pozyskała ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, współfinansowanego przez Unię Europejską. Projekt realizowany jest w ramach konkursu NCBiR: „Szybka ścieżka” dla dużych przedsiębiorstw i konsorcjów.
– Rozpoczęta przez nas inwestycja to milowy krok dla rozwoju nie tylko naszej firmy, ale też całej branży ceramicznej. Projekt ten pozwoli nam na zaspokojenie potrzeb nowych kanałów dystrybucji i klientów. Dzięki niemu będziemy mogli zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Produkty wytworzone w tej innowacyjnej w skali świata technologii prasowania z jednoczesnym zdobieniem „na wskroś” mogą osiągnąć rozmiar 1800 x 3200 mm oraz grubość do 30 mm. Ich struktura, jakość, trwałość i inne parametry użytkowe są udoskonaloną, ponieważ pozbawioną wad i defektów, wersją naturalnych materiałów np. takich jak kamień. Wielkoformatowe płyty barwione na wskroś w całej masie będzie można stosować do wykonania m.in. blatów kuchennych, parapetów, stopni schodów czy elewacji zewnętrznych – podkreślił Piotr Tokarski, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.
Zmieniająca się rzeczywistość stawia przed wszystkimi organizacjami wymagające wyzwania: szybkiego reagowania i dostosowania biznesu do nowych, często zaskakujących warunków. Jak zapowiada Zarząd Spółki, Ceramika Paradyż jest przygotowana, aby z tymi wyzwaniami się zmierzyć.