Przez pięć dni w targach Cersaie 2021 wzięło udział łącznie ponad 62 tysiące odwiedzających, w tym ponad 24 tysiące profesjonalistów z zagranicy. Tegoroczna frekwencja to 56% liczby zwiedzających z 2019 roku.
38. Międzynarodowa Wystawa Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienki Cersaie odbyła się w Bolonii w dniach 27 września – 1 października. Na łącznej powierzchni wystawienniczej 150 000 mkw (o 11 000 mniej, niż przed dwoma laty), w piętnastu w pełni wynajętych halach Centrum Wystawienniczego, obecne były 623 firmy (889 było w 2019):
- 361 firm z branży płytek ceramicznych,
- 87 z branży wyposażenia łazienek,
- 175 z branży instalacyjnej, surowców, nowych powierzchni i usług.
Międzynarodowy profil targów potwierdza obecność 238 wystawców spoza Włoch (38% całości, w 2019 roku tych firm było 342) z 28 krajów (w 2019 roku wystawcy pochodzili z 40 krajów).
W Cersaie 2021 wzięło udział łącznie 62 943 (112 340 w 2019 roku) zwiedzających. Pomimo trudności spowodowanych pandemią na rynkach międzynarodowych, szczególnie w zakresie podróży międzykontynentalnych, targi przyciągnęły 24 019 gości z zagranicy (38% wszystkich zwiedzających, w 2019 roku było ich 50%, tj. 52 997 osób) z 171 krajów. Liczba włoskich uczestników wyniosła 38 924. Łącznie obecnych było 464 dziennikarzy, w tym 150 spoza Włoch (w 2019 odpowiednio 1044 i 426). Całkowita frekwencja wyniosła 56% liczby gości z 2019 roku.
Targi odbyły się zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami, które miały zapewnić bezpieczny udział w wydarzeniu.
Certyfikat Green Pass wymagany był nie tylko do samego wstępu na targi, ale także na etapie montażu i demontażu stoiska. Przyjęcie zasad Green Pass umożliwiło uczestnictwo w wydarzeniu dużej liczbie klientów z Włoch i głównych rynków europejskich. Udział gości z Azji był bardziej ograniczony ze względu na surowe przepisy anty-covidowe obowiązujące powracających podróżnych.
ZobaczFotorelacja z Cersaie 2021
Jestem przekonany, że 623 wystawców, którzy wzięli udział w Cersaie 2021, odnotowało najlepszy możliwy zwrot z inwestycji w targach, które po raz kolejny potwierdziły swoje krajowe i międzynarodowe znaczenie wśród dystrybutorów, architektów, instalatorów i operatorów nieruchomości – skomentował Giovanni Savorani. Prezes Confindustria Ceramica. Branża płytek ceramicznych od kilku miesięcy dobrze sobie radzi na różnych światowych rynkach dzięki walorom zdrowotnym, higienicznym i ekologicznym naszych produktów oraz ich zdolności do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na jakość życia w domach i innych lokalizacjach. Jak zwróciliśmy uwagę przedstawicielom instytucji krajowych i terytorialnych, których obecność na targach wyraźnie wskazywała na zainteresowanie naszym sektorem, ożywieniu temu nie mogą zagrażać obecne olbrzymi zmiany w kosztach energii, kwestia, która wymaga pilnego działania na szczeblu UE– dodawał Savaroni.
Cersaie zaoferowało bogaty program wydarzeń – zauważył Emilio Mussini, wiceprezes Confindustria Ceramica odpowiedzialny za działania promocyjne i targi. Najważniejszymi punktami tej edycji wystawy były: blisko 600 osób obecnych na Keynote Lecture wygłoszonym przez laureata Nagrody Pritzkera Shigeru Ban, obecność dziesięciu czołowych włoskich i europejskich firm architektonicznych w Contract Hall, wystawa projektu G124 zainicjowana przez Renzo Piano w celu przebudowy przedmieść we współpracy z młodymi architektami, osiemnaście kawiarni Press, które odbyły się w ciągu pięciu dni wystawy, seminaria na temat płytek ceramicznych w Tiling Town oraz 180 delegatów Cersaie Business z niektórych głównych rynków Włoch, w tym z Niemiec, Północy Ameryki i państw Zatoki Perskiej, które były obecne dzięki cennej współpracy z Włoską Agencją Handlu ITA. Cersaie potrwa do 8 października za pośrednictwem Cersaie Digital, internetowej prezentacji produktów i usługi dopasowywania biznesowego dla wystawców i odwiedzających, która zapewnia cenne wsparcie zwiedzających i która będzie dalej rozwijana w przyszłych edycjach wystawy.
Przyszłoroczne Cersaie odbędą się w Bolonii od 26 do 30 września 2022 roku.