Wydarzenia w firmie, innowacje wprowadzane z myślą o architektach, współpraca z rynkiem – co było ważne w firmie Armatura Kraków? Mówi o tym Magdalena Tokarczyk-Cyran, Członek Zarządu Spółki.
Jakie najważniejsze wydarzenia miały miejsce w Waszej firmie w 2020 roku oraz co ważnego powinno się wydarzyć/co planujecie na rok 2021?
W naszej firmie KFA Armatura od ponad 2 lat realizujemy strategię restrukturyzacji i z roku na rok widzimy, że przynosi ona efekty, a co najważniejsze zauważają to nasi klienci, co bardzo cieszy. Tutaj pragnę podziękować klientom, którzy ponownie nam zaufali i dali kolejną szansę.
2020 był rokiem, w którym musieliśmy nauczyć się żyć w innej rzeczywistości, przemodelować styl naszej pracy – co było wyzwaniem. Przez kilka miesięcy nasi regionalni kierownicy sprzedaży, którzy każdego dnia pracują przemierzając kilometry i wizytując klientów musieli nauczyć się pracy z domu oraz rozmów przez telefon. Na szczęście pandemia tak strasznie nie dotknęła naszej branży więc możemy się cieszyć, że rok 2020 pomimo trudności pozwolił nam działać, rozwijać się i wprowadzać nowości (w segmencie baterii wypuściliśmy na rynek 2 tury premier wiosna/lato 2020 oraz zima 2020).
Nasz grzejnik z jonami srebra, który niszczy bakterie i zarazki, okazał się hitem w okresie pandemii. Ponadto w fabryce grzejników dokonaliśmy dalszych inwestycji (nowy piec, nowe formy), które mają na celu udoskonalanie jakości grzejników adekwatnej do potrzeb rynku. Z ciekawostek nasze grzejniki podbiły nowe rynki zagraniczne, jak Tunezja czy Algieria – kto by pomyślał, że w tak ciepłych krajach grzejnik będziemy sprzedawać w ilościach tirowych.
Planów na 2021 r. mamy mnóstwo. Na pewno skupiamy się na rozwoju i nowościach w 4 naszych segmentach produktowych: baterie łazienkowe i kuchenne – tutaj szykujemy mnóstwo produktów, a szczególnie kolekcję środków do czyszczenia: KFA Clean&Fresh, premiera lada moment. W zaworach pojawi się kilka nowinek, w tym zawory współpracujące z glikolem. Jako że czarny kolor dalej jest w trendzie, w naszej ofercie pojawią się grzejnik i parawan w tym kolorze.
Jakie nowe usługi/rozwiązania/premiery/działania z myślą o architektach i projektantach wprowadziliście w 2020 roku? Czy planujecie coś nowego z myślą o tej grupie na 2021 rok?
Projektanci wnętrz i architekci to nasz cel w strategii 2021, dlatego na to pytanie odpowiem za rok, ale już dziś mogę powiedzieć, że będzie się działo. Pierwszą premierę nowości chcemy zaprezentować na wystawie 4 Design Days, jeżeli się odbędzie w tym roku.
W roku 2020 skupiliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu brył produktowych w różnych formatach, aby architektom pracowało się bardziej komfortowo.
Co Waszym zdaniem jest kluczowe, jeśli idzie o współpracę na linii producent/marka – salon łazienek/wnętrz w ostatnim okresie naznaczonym pandemicznymi ograniczeniami i zmianami?
Przede wszystkim postawiliśmy na dokładną edukację naszych handlowców w ramach on-linowej Akademii Szkoleniowej KFA. Tak, aby jadąc do klientów – salonów łazienkowych w sposób komfortowy i szybki przekazywali najważniejsze informacje o naszych produktach, aby ograniczać czas trwania spotkań.
Co najważniejsze, słuchamy klientów i staramy się dostosować do ich potrzeb. Nasi klienci mogą składać zamówienia do nas w każdej formie, jaka jest dla nich odpowiednia (mail, telefon, fax, EDI, etc.). Jesteśmy otwarci na wszystkie formy komunikacji, w których czują się bezpieczni. Dodatkowo staramy się informować naszych klientów wysyłając cotygodniowe newslettery, które w sposób przejrzysty pokazujemy coś nowego, coś sprawdzonego i coś ciekawego z naszej oferty.
Wielu z naszych klientów oprócz swoich stacjonarnych salonów otworzyło własne sklepy internetowe, dlatego też przygotowaliśmy specjalne paczki z materiałami o produktach i na bieżąco pomagamy im uzupełniać ich bazy danych.
Myślę, że wszyscy uczymy się każdego dnia żyć w innych realiach. Na koniec życzmy sobie, aby jak najszybciej wrócić do normalności, spotkań bez masek z uśmiechem na twarzy.