W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Martyna Mąka, Trade Marketing and Communication Manager w firmie Marmite.
Co ważnego wydarzyło się w Waszej firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju?
2019 rok był dla nas kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Po raz pierwszy wyprodukowaliśmy ponad 1 mln sztuk w ciągu jednego roku. Doprecyzowaliśmy strategię rozwoju firmy na kolejne 5 lat. Skoncentrowaliśmy działania sprzedażowe na dużych klientach ograniczając liczbę kontrahentów. Dołączył do nas nowy dyrektor komercyjny i zreorganizowaliśmy dział handlowy. W październiku otworzyliśmy biuro w USA w Dallas w celu poprawy jakości obsługi amerykańskich klientów.
Co uważacie za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Największym wyzwaniem w 2020 roku będzie dalszy rozwój obecności na amerykańskim rynku, który dla naszych kategorii produktowych (przede wszystkim wanien wolnostojących oraz brodzików) jest rynkiem o największym potencjale wzrostu i w perspektywie 5-8 lat może stać się dla nas numerem jeden. Kolejne wyzwanie to dalszy rozwój firmy i synergie z nową firmą w naszej grupie – Acquabella, która jest jednym z największych producentów brodzików i paneli ściennych. Da nam to dostęp do nowych kanałów sprzedaży oraz możliwość rozwoju marki we wszystkich kategoriach produktów.