W naszej corocznej ankiecie zapytaliśmy przedstawicieli branży, jaki był dla nich rok 2019 i jakie mają plany na najbliższe miesiące. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Magdalena Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży KFA Armatura Kraków SA.
Co ważnego wydarzyło się w Państwa firmie w 2019 roku, jaki on był z biznesowego punktu widzenia i rozwoju Państwa firmy?
Rok 2019 był rokiem trudnym, a zarazem dobrym ponieważ widzimy już efekty wprowadzanych zmian i przeprowadzanej restrukturyzacji.
Kluczowym działaniem biznesowym była z pewnością optymalizacja naszej oferty – z punktu widzenia szerokości portfolio, jakości produktów, dopasowania ich do potrzeb oraz oczekiwań Klientów… Było to dla nas bardzo ważne, szczególnie po zamianach strukturalnych w roku 2018. I w ten sposób znowu wracamy do nowości produktowych.
Był to czas intensywnych prac nad zmianami w portfolio produktowym, zarówno w obszarze armatury sanitarnej, jak i grzejników.
Wprowadziliśmy wiele nowości, zmieniliśmy opakowania, prowadziliśmy też ich szeroko zakrojoną kampanię promocyjną. Można nasze produkty zobaczyć w programie cieszących się olbrzymią oglądalnością „Domowe rewolucje – Doroty Szelągowskiej. Och, dużo się działo!
Z pewnością najważniejsze produkty, jakie wprowadziliśmy na rynek w 2019 roku to baterie ekologiczne Mokait o niskim zużyciu wody, kolekcja baterii Angelit z innowacyjną baterią wannową z przełącznikiem natrysku zintegrowanym z uchwytem, dotykowa bateria kuchenna Tauri TouchMe oraz antybakteryjny grzejnik z jonami srebra.
Za nami również duża modernizacja fabryki, szczególnie łańcuch produkcji grzejnika. Więc jakbym miała jednym zdaniem podsumować: rok 2019 był pracowity, ale jesteśmy z efektów tej pracy zadowoleni.
Co uważacie Państwo za najważniejsze wyzwanie dla Was w 2020 roku?
Utrzymać tempo zmian 😊 – oczywiście to tak z przymrużeniem oka. A zupełnie na poważnie: naszą ambicją jest dotrzeć z naszymi nowymi produktami do nowych Klientów. Na rok 2020 mamy w planach dalszy rozwój portfolio i mocno wierzymy, że pozwoli nam to przekonać do naszej marki nowe grupy odbiorców. Nie jest to zadanie łatwe, ale jesteśmy dobrze przygotowani.
Duże wyzwanie to także dalszy rozwój na rynkach zagranicznych, w tym umocnienie współpracy ramowej z największymi graczami w branży wyposażenia wnętrz. Każdy kraj jest nieco inny, inne są oczekiwania konsumentów, ale staramy się im sprostać. Mam pewność, że nowości, które mamy w planach pozwolą nam otworzyć dla marki KFA Armatura zupełnie nowe, może nawet egzotyczne, rynki. W 2019 r. udało nam się dotrzeć do tak odległych krajów jak np. Surinamie.
Wierzę, że gdy będziemy rozmawiać za rok, podsumowując 2020, będę mogła powiedzieć: udało się!
Jakie zjawiska najmocniej wpływały na rozwój rynku wyposażenia łazienek w Polsce w 2019 roku?
Na pewno trwający boom w branży mieszkaniowej, ale także wciąż rosnąca ilość oraz popularność programów poradnikowo-wnętrzarskich skierowanych do konsumentów. Formaty takie jak „Domowe rewolucje”, z którymi pracowaliśmy w minionym roku, sprawiają, że aspiracje Polaków rosną – chcą zmieniać swoje mieszkania, również łazienki.
Jakie trendy wnętrzarskie uważacie Państwo, że będą dominujące w 2020 roku?
Jeżeli mogę wskazać tylko 3 trendy to przede wszystkim: marmur. Różne odcienie kamienia, bardziej lub mniej widoczne wzory i żyły pozwolą dopasować go do wielu stylów. Marmur dodaje elegancji, a w wykorzystanie go w łazienkach nada ponadczasowego szyku.
Drugim trendem będą krągłości, powoli kanciaste kształty zmieniają się w łagodne łuki. Będzie to widoczne przede wszystkim w meblach, jak również w kulistych dekoracjach i oświetleniu, okrągłych lustrach.
Kolejnym trendem będzie metal, a przede wszystkim metalowe elementy wnętrza które nadadzą lekkości i industrialnego charakteru. Oczywiście będą wykorzystywane różnego rodzaju metale: blacha, mosiądz, miedź.
Jaka nowość rynkowa była Państwa najważniejszą premierą 2019 roku?
Doskonale została przyjęta ekologiczna kolekcja Mokait. Jest ona wyposażona w innowacyjny, bardzo efektywny napowietrzacz SLC RUB Clean, który ogranicza zużycie wody do zaledwie 6 litrów na minutę. Więc jeśli musiałabym wybrać jedną nowość, wskazałabym właśnie na Mokait. Trend ekologiczny jest coraz bardziej popularny, więc będziemy podążać tą drogą przy wprowadzeniu kolejnych nowości.