Konkurs ADI Ceramics & Bathroom Design nagradzający najlepsze płytki i produkty do łazienek jest organizowany przez Cersaie we współpracy z włoskim Stowarzyszeniem Projektowania Przemysłowego ADI.
Podczas pierwszych dwóch dni wystawy panel ekspertów składający się z Silvii Stanzani (projektant), Oscara G. Colli (współzałożyciel magazynu „Il Bagno oggi e domani”) i Valentina Downey (przewodniczący ADI, delegacja Emilia Romagna) ocenił eksponowane produkty. Wybrał te, które najskuteczniej łączą innowacyjność i doskonałość projektową w segmentach płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek.
Zwycięzcami w kategorii płytek zostali:
– firma Corneli, marka I Sassi di Assi za kolekcję Iride (wykorzystującą odpady z produkcji marmuru);
– marka Leonardo za kolekcję Map Red-Overcome (dekorowana płytka inspirowaną mapą miasta, co daje nowatorską interpretację betonowej powierzchni);
– Ceramica Incontro, marka Fittile za Fuggo (produkt, w którym fuga przekształca się z elementu wyłącznie funkcjonalnego w również graficzny, który faktycznie „konstruuje” ścianę).
Wyróżnienie otrzymała Target Group za Fuoriformato. Doceniono kreatywne wykorzystanie cyfrowej dekoracji w połączeniu z ręcznymi technikami obrazowymi stanowiące autonomiczną i oryginalną formę ekspresji w produkcji ceramiki.
Zwycięzcami w kategorii wyposażenia łazienek zostali:
– Rubinetterie Treemme za baterie Q30 (minimalizm, innowacyjne wymiary i wzornictwo);
– Albatros dla produktów Secret System – Syraka i Modula Pool (system wanien z hydromasażem, wanny nadają się również w całości do recyklingu);
– Provex za Iunix (system kabin prysznicowych).
Wyróżnienie otrzymała firma B & R Bertocci za produkty Officina Bertocci.
Tyle ze strony organizatorów. A już wkrótce pokażemy naszym zdaniem najlepsze płytki i produkty do łazienek pokazane na Cersaie 2019.