Jak jednak urządzić nowoczesne biuro i dopasować meble do branży i typu działalności, by spełniało zarówno funkcję estetyczną, jak i praktyczną?
Meble biurowe – o tych elementach warto pamiętać
Biuro można urządzić z pozoru w łatwy sposób, wykorzystując jedynie kilka biurek, krzeseł i regałów do przechowywania dokumentów i akcesoriów biurowych. W praktyce jednak każdy element, od sposobu ustawienia mebli we wnętrzu, przez rodzaj zastosowanych materiałów mebli po oświetlenie wpływa bezpośrednio na komfort i ergonomię pracy, przekładając się na efektywność pracowników. Meble biurowe nie mogą być wybierane przypadkowo, dla samej zasady posiadania stanowisk pracy – profesjonalne przygotowana przestrzeń biurowa powinna być estetyczna, spójna z wizerunkiem firmy, dostosowana do branży, w jakiej działa i budująca atmosferę, w której praca staje się przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.
Jakie wyposażenie meblowe wybrać do biura?
Najważniejszy element to oczywiście stoły i krzesła, dopasowane pod kątem ergonomii do charakteru pracy wykonywanej w biurze na co dzień.
Należy pamiętać, że projektant i architekt będą wymagali nieco innego biurka, niż grafik komputerowy, copywriter, księgowy czy prawnik. Przy wyborze trzeba zwrócić więc uwagę na powierzchnię blatu, jego kąt nachylenia oraz wysokość dopasowaną do wykonywanych zadań. W kategorii krzeseł pierwszym i najważniejszym elementem ich wyboru jest komfort siedzenia i dopasowanie wysokości do wysokości blatu stołu. Problemy z kręgosłupem związane ze złą pozycją przed komputerem lub biurkiem to podstawowy problem zdrowotny pracowników biurowych – dobre meble pozwolą znacząco go ograniczyć.
Przy każdym biurku powinna znaleźć się minimalna nawet przestrzeń do przechowywania najważniejszych, potrzebnych pod ręką dokumentów i akcesoriów. Nawet w przestrzeni open-space, w której pracownicy mogą przebywać każdego dnia przy innym stanowisku, przyda się mała szuflada na prywatny kalendarz, lunch czy teczki z dokumentami. Co więcej, w biurach obsługujących większą liczbę dokumentów powinny znaleźć się dedykowane regały zdolne pomieścić segregatory i teczki i umożliwić ich przejrzystą segregację. Najlepiej wybierać tu meble z dużą ilością przegródek oraz systemem sprawnego przechowywania luźnych dokumentów.
Obok podstawowych mebli biurowych, zależnie od branży, w jakiej działa dana przestrzeń biurowa, pośród obowiązkowego wyposażenia mogą znaleźć się krzesła i stół do części jadalnej, krzesła i stoły do pokojów konferencyjnych, specjalne meble do montowania projektorów czy ekranów do wyświetlania prezentacji, a także wszelkie meble związane z przechowywaniem i magazynowaniem dokumentów, archiwów i poufnych danych. Wyróżnić można tu zarówno meble otwarte, służące do prezentacji towaru, osiągnięć firmy czy ułatwiające szybki dostęp do dokumentacji, jak i meble zamknięte, czasem na kluczyk czy szyfr, zapewniające bezpieczeństwo dokumentacji.
Biuro jako wizytówka firmy
W zależności od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej biuro możemy wyobrażać sobie bardzo odmiennie. Zupełnie inaczej wygląda przecież przestrzeń pracy w kancelarii prawniczej czy biurze rachunkowym porównana z open-space w agencji marketingowej, czy biurem w firmie handlowej bądź dużej korporacji.
Meble biurowe powinny być najlepszym odzwierciedleniem budowanej w biurze atmosfery. Dodatkiem, który jest nie tylko funkcjonalny, ale i idealnie dopasowany do wystroju miejsca.
Czym kierować się przy wyborze mebli do biura? Wiedząc już, które z elementów będą w naszej przestrzeni niezbędne, warto zastanowić się nad tym, jak powinny wyglądać i funkcjonować, a także znaleźć miejsce, które może je przygotować także pod zamówienie indywidualne. Przy zakupie mebli biurowych ważna jest tylko jedna zasada – nie warto szukać ich w łatwo dostępnych, sieciowych sklepach meblowych, a u specjalistów dostarczających na rynek profesjonalne i przystosowane do zadań specjalnych meble biurowe.
Oferty najlepszych firm można znaleźć między innymi w katalogach takich jak https://exportpages.pl/cat/17312.