OD REDAKCJI
Parę tygodni temu w centrum Warszawy natknąłem się na banner reklamujący jedną z marek łazienkowych. Całkiem ładny nawet, duży, na kilka pięter rozciągnięty. Na pewno agencja, która sprzedała to miejsce, gwarantowała dotarcie do sporej grupy odbiorców. To trafiony sprzedażowo strzał, jestem tego pewien. Wkurzyłem się.
Od lat różni aktywiści walczą o edukację w zakresie troski o jakość i estetykę przestrzeni. Sporo dla rozpalenia dyskusji o tym zrobił chociażby Filip Springer. A potem przychodzi dział marketingu i wymyśla sobie, że walnie olbrzymią reklamę na ścianie naprawdę niebrzydkiej kamienicy w centrum naprawdę niebrzydkiego miasta. Aż chce się spytać: czy można proponować rozwiązania dla pięknych wnętrz, jednocześnie psując przestrzeń publiczną?
Chcielibyśmy, by było inaczej. Mówimy o tym co roku na konferencji „Marketing w branży łazienkowej”. Działy promocji firm z naszego segmentu rynku potrzebują innego działania, innych pomysłów, innej strategii. Nadal skupione na stymulowaniu sprzedaży, nie zauważają, że od marek wymaga się też odpowiedzialności. Za jakość relacji, za świat. Postanowiliśmy o tym napisać i podpowiedzieć Wam co możecie zrobić lepiej, a co robicie źle.
PS: A jeśli chcecie zrozumieć czego trzeba unikać, byśmy nie domagali się delegalizacji marketingu, przeczytajcie tekst Huberta Walczyńskiego dla „Nowego obywatela” [kliknij tu]. Daje do myślenia.
– Arkadiusz Kaczanowski, koordynator Łazienka.PRO
SPIS TREŚCI
TEMAT NUMERU
- Zimny prysznic, czyli cztery główne wyzwania marketingu w branży łazienek
- Odpowiedzialność zmienia biznes – o CSR w wykonaniu Geberit
- Wzorowa marka – jak ją stworzyć
- Digital signage wg Roberta Sieńki
- Algorytm marki premium rozkodował Mateusz Cieśliński
- Marketing wystawienniczy oczami Urszuli Kałużnej z Exspace.pl
BIZNES
- Czy pokochamy smart home? Ocenia Marcelin Matusiak
- Nowości polecane przez Redakcję
- Wypalamy z Roca – fotoreportaż z wizyty w fabryce
LUDZIE
- Anna Tępińska-Marcinek chce by płytka ożyła