W ostatnich kilku latach hotele zaczęły przechodzić metamorfozę. Odchodzimy od schematycznych wnętrz, co owocuje powstawaniem coraz bardziej interesujących projektów. Jak stworzyć wnętrze, które będzie się wyróżniać?
Magdalena Federowicz-Boule, Tremend: To prawda – coraz bardziej uciekamy od schematów i nudy – inwestorom zależy na tym, by się wyróżniać, stworzyć niepowtarzalna atmosferę. Aby to osiągnąć często stawiamy na lokalne motywy – związane z historią, tradycjami, sztuką… Dobrym tego przykładem może być Qubus Hotel Łódź – podczas pracy nad tym projektem zainspirowaliśmy się przemysłem włókienniczym – można tam zobaczyć mural przedstawiający krawca czy maszyny do szycia.
Zyskujemy też coraz większą świadomość tego, jak wpływamy na otoczenie – środowisko naturalne. Wiele hoteli wpisuje się w nurt eko.
Zrównoważony rozwój to dla nas jedna z kluczowych kwestii. Musimy dążyć do tego, by redukować konsumpcję, żeby korzystać z materiałów podlegających recykligowi. Środowisko jest bardzo ważne. Musimy mieć świadomość, że to, co tworzymy jako architekci i designerzy, będzie miało wpływ na naszą przyszłość. Mam tu na myśli zarówno materiały z jakich korzystamy w swoich projektach, jak również organizację przestrzeni, która wpływa na styl życia.
W projektach Tremend ważną rolę odgrywa także storytelling.
Tak – to kolejny ważny element, pozwalający na projektowanie unikatowych przestrzeni. Każde wnętrze ma swoją historię – czasem wystarczy kilka detali – intrygujący obraz, mural czy antyk, aby stworzyć opowieść, która zainteresuje odwiedzających hotel gości. Storytelling w architekturze pozwala stworzyć niepowtarzalny klimat, a na tym najbardziej zależy inwestorom. Jeśli chodzi o nasze projekty – jako przykład może posłużyć Ibis Styles Budapest Centre, gdzie motywem przewodnim są rowery.
Istotny miejscem w hotelu jest łazienka – jakie są trendy w tym zakresie? Czy również tu zauważalne są zmiany?
Podobnie jak w pokojach i strefach wspólnych, liczy się kreatywne podejście i znalezienie sposobu, by to wnętrze nie było oczywiste, szablonowe. Ostatnio chętnie wykorzystujemy grafikę i zróżnicowane materiały – takie jak drewno lub kamień. Ważną rolę odgrywa tu również kolor – nie boimy się eksperymentów, dzięki czemu łazienki są energetyczne i zyskują wyrazisty charakter.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała: Jagoda Mówińska, OKK PR
Poznaj projekty pracowni na www.tremend.pl
Więcej o rynku hotelowym z perspektywy branży łazienkowej pisaliśmy w magazynie ŁAZIENKA.PRO, który przeczytacie poniżej.