Już na początku lipca gdyński Klub Marynarki Wojennej „Riwiera” przeobrazi się w nadmorską wersję Domu Idei. Projekt zmieni to miejsce w kreatywną przestrzeń wymiany inspiracji, myśli, a także pokazów i wystaw zaaranżowanych m.in. przez projektanta Gregora Gonsiora i graficzkę Beatę Śliwińską Barrakuz. Dom Idei będzie jednym z elementów 12. festiwalu Gdynia Design Days 2019. W gronie głównych partnerów tegorocznego Domu Idei jest marka Opoczno.
Od 6 do 14 lipca podczas Gdynia Design Days, będzie okazja do zainspirowania się nową odsłoną Domu Idei. W tym czasie, w miejscu o niezwykłej tradycji – Klubie Marynarki Wojennej „Riwiera” – spotkają się różne wizje tego, jak powinien wyglądać i czym powinien kierować się dziś dobry design. Pomysłodawcą projektu jest magazyn Design Alive. Twórcy, poprzez wejście z tą niepowtarzalną przestrzenią w dialog, postarają się przełamać dotychczasowy charakter wnętrza. Za nową formułę i aranżację odpowiada Gregor Gonsior, artysta wizualny, rzemieślnik, grafik, projektant wnętrz i akcesoriów, kostiumograf. Do współpracy zaproszono także Beatę Śliwińską Barrakuz – z wykształcenia architektkę krajobrazu i graficzkę, z zamiłowania i zawodu projektantkę, ilustratorkę oraz set designerkę, fankę kolażu na którym opiera swój styl pracy.
W spolaryzowany świecie
Myślą przewodnią nadchodzącego gdyńskiego święta designu jest polaryzacja, czyli rozbieżność, rozwarstwienie i podział. Polaryzacja w tym kontekście jest rozumiana jako różnicowanie się postaw wobec problemów i sytuacji, obok których nie sposób przejść obojętnie. Wśród nich znaleźć można masową produkcję przedmiotów codziennego użytku, galopującą konsumpcję, minimalizm w zakresie posiadania, czy ekologii. Polaryzacja wyklucza obojętność, niezdecydowanie i brak zaangażowania, a dialog miedzy stronami pewnymi swoich przekonań daje możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania. I właśnie to jest celem projektu – wypracowanie wspólnych metod działania w obszarze designu i biznesu dla otaczającej nas, spolaryzowanej rzeczywistości.
Dom Idei według Opoczno
Do tegorocznego Domu Idei dołączyła także marka Opoczno stając się tym samym jednym z głównych partnerów wydarzenia. Opoczno jako marka, łącząca w sobie te same wartości, które są ważne dla tego projektu, czyli szacunek dla tradycji, przywiązanie do jakości i detalu, ale też zwrot ku nowoczesności i świeżemu designowi. Wieloletnia tradycja Opoczno sięga 1883 r. – to właśnie wtedy marka zaczęła produkować płytki, które w niedługim czasie stały się symbolem polskiego rzemiosła.
– Naszą obecnością podczas tegorocznego Domu Idei w Gdynia Design Days 2019 chcemy pokazać, że identyfikujemy się z wartościami i celami, jakie przyświecają temu wydarzeniu.
Uważamy, że wieloletnia tradycja, wypracowany warsztat, gwarancja jakości, zdobyte zaufanie i uznanie klientów to arsenał, którym dysponujemy. Niezmiennie to one stanowią fundament Opoczno, dzięki czemu wciąż wzmacniamy naszą pozycję wśród polskich marek płytek ceramicznych. Nie zapominając o dorobku, śmiało podążamy za najnowszymi trendami, wdrażając nowatorskie rozwiązania w wykorzystaniu płytek i kafli. Cały czas wychodzimy naprzeciw wszystkim tym, którzy jak my cenią historię, ale i dostrzegają walory najnowszego designu. Dlatego portfolio naszej oferty nieustannie i systematycznie rozwijamy – mówi Małgorzata Matuzewicz, Brand Marketing Manager marki Opoczno.