Grupa Ferro przygotowała Strategię F1, która zakłada m.in. koncentrację na intensyfikacji ekspansji rynkowej, w tym poprzez dalszą dywersyfikację rynków operacyjnych oraz kanałów dystrybucji. Przedstawiamy szczegółowy plan rozwoju grupy na najbliższe 4 lata.
#wskrócie
Strategia F1 Grupy Ferro zakłada m.in. koncentrację na:
- intensyfikacji ekspansji rynkowej, w tym poprzez dalszą dywersyfikację rynków
operacyjnych oraz kanałów dystrybucji, - wdrożeniu systemowej oferty,
- dążeniu do doskonałości operacyjnej w kluczowych procesach – przede wszystkim
w organizacji łańcucha dostaw,
Według szacunków Zarządu Grupy Ferro te działania przełożą się na osiągnięcie w 2023 r.:
- skonsolidowanych przychodów sięgających 700 mln PLN (CAGR 2018-2023 ok.
11%, bazą do obliczenia CAGR są wartości szacunkowe za 2018 r. opublikowane w raporcie bieżącym 2/2019 z 4 marca 2019, dane szacunkowe nie podlegały badaniu przez biegłego rewidenta), - skonsolidowanej EBITDA (wartość skonsolidowanego zysku operacyjnego powiększona o amortyzację) sięgającej 90 mln PLN (CAGR 2018-2023 około 10%)
Zakładane przyszłe skonsolidowanych przychodów i EBITDA nie uwzględniają wpływu potencjalnych projektów z zakresu M&A.
Proponowana polityka dywidendy zakłada rekomendowanie przez Zarząd wypłaty dywidendy w wysokości nie mniejszej, niż 50 % zysku netto FERRO S.A. (przy założeniu poziomu relacji długu finansowego netto do skonsolidowanej EBITDA poniżej 2,5 na koniec roku obrotowego, którego dotyczy rekomendacja podziału zysku).
Do Zarządu dołącza Wojciech Gątkiewicz, który odpowiedzialny będzie za wdrożenie i realizację strategii Grupy oraz jej rozwój.

A jak to wygląda w szczegółach?
Grupa FERRO, jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, przyjęła Strategię rozwoju na lata 2019-2023. Strategia F1 opiera się na czterech inicjatywach:
- Integracja i optymalizacja – obejmuje projekty takie jak m.in. integracja procesów zewnętrznych i wewnętrznych, które będą służyły budowie organizacji zorientowanej na klienta.
- Kompleksowe rozwiązania – ekoświadomość i innowacje – budowa oferty systemowej oraz wprowadzenie do sprzedaży nowych rozwiązań związanych z ekonomicznym zużyciem wody i energii.
- Zmiany rynkowe – szybko i elastycznie – dotyczy zintensyfikowania aktywności
w kanale internetowym, optymalizacji i integracji łańcucha dostaw, intensyfikacji
ekspansji rynkowej oraz wzmocnienia udziałów rynkowych. - Wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji/produktów – projekty polegające na
segmentacji oferty i repozycjonowaniu marek, pozyskaniu nowych odbiorców B2B w oparciu o bezpośrednią dystrybucję na wybranych rynkach, wprowadzeniu
dodatkowych usług okołosprzedażowych oraz asortymentu uzupełniającego.
Strategia F1 zakłada realizację licznych projektów adresujących wyżej wymienione inicjatywy, których celem będzie koncentracja Grupy FERRO na trzech głównych obszarach:
- intensyfikacji ekspansji rynkowej, w tym poprzez dalszą dywersyfikację rynków
operacyjnych oraz kanałów dystrybucji, - wdrożeniu systemowej oferty,
- dążeniu do doskonałości operacyjnej w kluczowych procesach – przede wszystkim w organizacji łańcucha dostaw.
Według szacunków Zarządu skuteczna realizacja opracowanych projektów strategicznych może przełożyć się na osiągnięcie w 2023 r.:
- skonsolidowanych przychodów na poziomie sięgającym 700 mln PLN (CAGR 2018-2023 ok. 11%),
- skonsolidowanej EBITDA sięgającej 90 mln PLN (CAGR 2018-2023 około 10%).
Przeczytaj komentarz Anety Raczek, Prezes Zarządu FERRO, w temacie Strategii F1.
Strategia F1 przewiduje średnioroczny CAPEX na poziomie nieprzekraczającym 10 mln PLN. Pożądana wartość wskaźnika: skonsolidowany dług finansowy netto/skonsolidowana EBITDA określona została na poziomie nieprzekraczającym 2,5. Szacunki skonsolidowanych przychodów, EBITDA, poziomu CAPEX i DN/EBITDA nie uwzględniają wpływu potencjalnych projektów z zakresu M&A. Inicjatywy w obszarze M&A zostaną doprecyzowane i wycenione na etapie operacjonalizacji strategii.
Zaproponowana w ramach Strategii F1 polityka dywidendowa zakłada rekomendowanie przez Zarząd wypłaty dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 50% zysku netto FERRO S.A. (przy założeniu poziomu relacji długu finansowego netto do skonsolidowanej EBITDA poniżej 2,5 na koniec danego roku obrotowego). Przy rekomendacji podziału zysku każdorazowo Zarząd będzie brał pod uwagę plany inwestycyjne, sytuację finansową i płynnościową GrupynEmitenta oraz ocenę perspektyw i uwarunkowań rynkowych i makroekonomicznych.