14 marca w łódzkim Multikinie odbyła się druga edycja projektu „Akademia Paradyż” organizowanego przez Ceramikę Paradyż. Przewodnim hasłem był „Sklep przyszłości”.
Akademia Paradyż to cykl spotkań edukacyjno-inspiracyjnych dla właścicieli i osób zarządzających salonami sprzedaży materiałów łazienkowych. To także dawka wiedzy branżowej z zakresu motywacji, sprzedaży, obsługi klienta czy strategii cenowych, która ma pomóc uczestnikom w systematycznym zwiększaniu przewagi konkurencyjnej.
Kim jest współczesny klient?
Podczas II edycji Akademii Paradyż podjęto tematy, które definiują zyskowny salon sprzedaży. Uczestnicy spotkania poznali najnowsze badania rynkowe dotyczące oczekiwań i obsługi współczesnego klienta – kim właściwie jest i czego oczekuje od sprzedawcy. Odbyły się też wykłady o tym, na co zwrócić uwagę planując ekspozycję w swoich salonach. Poruszono również ważne zagadnienia ekonomiczne, jak tworzenie strategii cenowych z uwzględnieniem psychologicznego aspektu.
Z kolei spotkanie warsztatowe pozwoliło uczestnikom wdrożyć się w sprawdzone i praktyczne metody zarządzania polityką cenową w różnych branżach i na różnych etapach łańcucha wartości. Na koniec konferencji, goście Akademii mogli zobaczyć zrealizowaną przebudowę ekspozycji w jednym z salonów partnerskich Ceramiki Paradyż w zupełnie nowym standardzie.
Profesjonalna wiedza
Doktor Maciej Kraus, absolwent Harvardu i Uniwersytetu Stanforda specjalizujący się w dziedzinie pricingu, to tylko jeden z gości tej edycji Akademii Paradyż. Prelegentami byli również Marcelin Matusiak, ekspert GfK Polonia ds. badań konsumenckich, prof. Andrzej Falkowski, dyrektor Instytutu Ekonomicznego na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz Aleksander Sienkiewicz, trener nowej psychologii sprzedaży. Celem spotkania było wypracowanie vademecum współczesnego sprzedawcy w salonie łazienkowym
– Świat się zmienił. To, co jeszcze dwie dekady temu otwierało nam z wrażenia szeroko oczy, dzisiaj na stałe wpisało się w codzienność. Ba! Niewyobrażalnie rozwinęło swoje możliwości. Postęp w zakresie przetwarzania informacji wprowadził nas na zupełnie nowy poziom życia i świadomości, również tej zakupowej. Mamy nowe oczekiwania i przyzwyczajenia, które razem z indywidualnością coraz śmielej manifestujemy na rynku – Aleksander Sienkiewicz, OlekSienkiewicz.pl