Oceniając produkty w konkursie Design Plus 2019, jury brało pod uwagę przede wszystkim ich jakość. Również ogólną koncepcję projektową, innowacyjność technologii i materiałów oraz walory ekologiczne. Spośród 161 zgłoszeń jury wybrało 37 produktów, które otrzymały laur Design Plus powered by ISH. W gronie laureatów znalazło się 18 wyrobów niemieckich producentów i 19 z innych krajów.
– Dobry design jest motorem skutecznego zarządzania marką. Również potężnym narzędziem marketingowym do tworzenia i zwiększania możliwości sprzedaży. Dzięki niemu producenci mogą odróżnić się od swoich konkurentów. Zaprezentować siebie, swoje produkty i usługi w całej ich indywidualnej wyjątkowości. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę obecny stan rynku. Sektor HVAC odkrył tę przewagę konkurencyjną. Coraz częściej korzysta z tej siły – powiedział Lutz Dietzold, dyrektor zarządzający Niemieckiej Rady Wzornictwa (Rat für Formgebung), która organizuje konkurs Design Plus w imieniu Messe Frankfurt.
– W dziedzinie urządzeń sanitarnych i wodno-kanalizacyjnych, w tym roku cieszymy się, widząc tak wiele inteligentnych, zindywidualizowanych i sterowanych cyfrowo rozwiązań łazienkowych o wysokich standardach projektowania. Produkty z dziedziny technologii ogrzewania i klimatyzacji przyciągają uwagę dzięki pomyślnemu połączeniu innowacyjnego wzornictwa z ambitnymi technologiami i wysokim poziomem wygody użytkowania – dodawał.
W jury konkursu Design Plus 2019 zasiedli:
– Dr Sandra Hofmeister, redaktor naczelna, DETAIL Business Information GmbH
– Linda Stannieder, partner zarządzający, Graft Brandlab GmbH
– Udo Wirges, szef działu technicznego w niemieckim stowarzyszeniu sanitarnym, grzewczym i klimatyzacyjnym (Zentralverband Sanitär Heizung Klima, ZVSHK)
– Jens Wischmann, dyrektor generalny, stowarzyszenie niemieckiego przemysłu sanitarnego (Vereinigung Deutsche Sanitärwirtschaft e.V. – VDS)
– Christian Zanzotti, założyciel, Zanzotti Industrial DESIGN