W roku 2019 studio będą rządzić trzy trendy tematyczne: gustowna rezydencja, ciche otoczenie i radosna atmosfera. Te właśnie trendy Ambiente 2019 podkreślą na swych ekspozycjach wystawcy.
– Każdy trend opiera się na rozwoju społecznym. Jest jakby naszą postawą życiową, która wyraża się w nowych, ponownie odkrytych i zmodyfikowanych kształtach, wzorach, a także funkcjach. Przybiera formę cennych bodźców dla nabywców, ale także dla producentów, którzy dzięki uczestnictwie w targach Ambiente mogą konkretnie przygotować się na nadchodzący rok – mówi Nicolette Naumann, wiceprezes Ambiente.
Podczas targów odbędą się również ekskluzywne wycieczki z przewodnikiem i rozmowy prowadzone przez bora.herke.palmisano. Ich tematem będą właśnie trendy Ambiente 2019. Codziennie o 11:30 i 14:30, na scenie Ambiente Academy w hali 9.1, Annetta Palmisano zaprezentuje dominujące trendy, opierając się na wielu przykładach. Po przemówieniu wraz z Claudia Herke opowie o trendach zaprezentowanych w Galerii 1.
Ponadto trendy Ambiente 2019 można poznać również na dedykowanej im stronie internetowej www.ambiente-trends.com. Wyniki badania trendów są na niej zilustrowane przykładami produktów, materiałów i konkretnych barw.
A targi odbędą się 8-12 lutego we Frankfurcie nad Menem.
Gustowna rezydencja – ponadczasowa elegancja
Trend, który oznacza perfekcyjny kunszt. Tworzy komfortową, ale wyrafinowaną atmosferę za pomocą starannie wyselekcjonowanych i unikatowych przedmiotów. Preferowane materiały to twarde drewno, skóra i boucle, aksamit, welur i porcelana. Innymi szczególnymi atrakcjami będą kolorowe szkła i polerowane powierzchnie.
Ciche otoczenie – miejsce, w którym można się wycofać
Proste produkty zbliżone do natury, delikatne kolory i poszanowanie oryginalnego materiału tworzą naturalne środowisko. Idealne dla każdego, kto pragnie codziennego, bezstresowego życia, pełnego spokoju. Wykorzystywać będziemy naturalne materiały, takie jak wełna, jedwab, konopie, drewno, kamień, glina i ceramika. Będziemy eksperymentować i stosować tradycyjne techniki rzemieślnicze. Recykling odegra tu ważną rolę.
Radosna atmosfera – stylizacja jako forma autoekspresji
Szczęśliwy, kolorowy świat trendów z odważnymi połączeniami kolorów i urokiem przypadkowości: różnorodne materiały, ekscentryczna mieszanka wzorów. Ten odświeżająco nieoczekiwany styl jest zdominowany przez motywy roślinne, geometryczne i ponadgabarytowe dekoracje oraz grafiki vintage – by wymienić tylko kilka.
(źródło: Messe Frankfurt, fot. otwierające: Glas Italia, szkło Rayures, projekt: Ronan & Erwan Bouroullec)