Jak podkreśla Michał Paszkowski, manager marki ds. sprzedaży i marketingu na Polskę, nowe rozwiązanie zostało wprowadzone dla zwiększenia komfortu klienta ostatecznego. Teraz produkty można swobodnie oglądać z niemal każdej perspektywy. Obrotowe zdjęcia pozwalają przyjrzeć się produktom z ofert Steinberg z różnych punktów widzenia – nie tylko z jednego, jak na typowych zdjęciach czy aranżacjach. Modele odwzorowują także faktury oraz w przybliżeniu reakcję powierzchni produktu na to, jak pada światło.
Zdjęcia 360 stopni (takie jak tutaj) stanowią uzupełnienie prezentacji danych technicznych oraz zdjęć aranżacyjnych na stronie. W przypadku produktów, które są dostępne w wybranych sklepach i należą do produktów z wyższej półki, takie zaznajomienie się z bryłą danej baterii stanowi znaczące ułatwienie w podjęciu decyzji.
Niemiecka marka tym samym wpisuje się w trend pokazywania produktów w trzech wymiarach, w bardziej interaktywnej formie. Zdjęcia 360 stopni są o tyle przyjazne dla użytkownika w porównaniu do np. rozwiązań AR czy VR, że nie wymagają dodatkowych urządzeń czy instalowania aplikacji. Produkty można obejrzeć w każdej nowoczesnej przeglądarce internetowej.