Za nami druga edycja Forum Łazienka.PRO. Spotkaliśmy się 4 października, na poznańskich targach Invest Hotel – żeby porozmawiać o tym, jak na rynku inwestycji hotelowych funkcjonują firmy z branży łazienkowej.
Spotkanie rozpoczęło wystąpienie Marty Borowskiej – redaktorki portalu i magazynu Design/Biznes. Marta pokazała uczestnikom spotkania najciekawsze jej zdaniem realizacje hotelowe ostatnich lat. Wszystkie są mocno osadzone w lokalnym kontekście, silnie nawiązujące do historii miejsc, w których są położone. Zdaniem Marty – i naszej redakcji – trendy w hotelowym designie wyznacza dziś dążenie do wyjątkowości. Uwagę – nie tylko naszą, ale też turystów – zwracają te obiekty, które wyróżniają się na tle zunifikowanych do sieciowych standardów. Te, które potrafią wydobyć i ciekawie pokazać to, co wyjątkowe – dla regionu czy miejsca, w którym są zlokalizowane.
Łazienkowy biznes
W Poznaniu rozmawialiśmy nie tylko o hotelowym designie. Wkroczyliśmy również w obszar biznesowy. Do panelowej dyskusji „Inwestycje hotelarskie z perspektywy branży łazienkowej. Szanse i wyzwania” zaprosiliśmy: Mateusz Cieślińskiego, kierownika ds. sprzedaży inwestycyjnej na Polskę w Grupie Armatura marka Aquaform, Seweryna Kartkowskiego, prezesa Polskiej Grupy Ceramicznej, Łukasza Kosmalę, doradcę handlowego w Dziale Salony i Architekci firmy Geberit, Michała Paszkowskego, managera ds. sprzedaży i marketingu na Polskę w firmie Steinberg, Lecha Piotrowskiego, konsultanta dla hoteli, obiektów wellness i spa oraz Adama Płotnickiego, Area Sales Managera Prevex na Polskę. Dyskusję moderował Arkadiusz Kaczanowski, redaktor prowadzący portal Design/Biznes.
Podczas rozmowy, uczestnicy zgodnie przyznali, że rynek inwestycji hotelowych jest bardzo istotny z perspektywy branży łazienkowej. Niemniej funkcjonowanie na nim mogłaby poprawić lepsza komunikacja między stronami zaangażowanymi w realizacje łazienek hotelowych – inwestorem, dostawcą, architektem i wykonawcą.
Uczestnicy dyskusji zwrócili również uwagę na problem niewystarczającej dostępności na rynku wykwalifikowanych wykonawców oraz niedoszacowania budżetów przeznaczonych na realizacje hotelowe. Fakt ten często wiąże się z koniecznością ograniczania środków na wyposażanie hotelowych łazienek. Pełny zapis dyskusji wkrótce na naszych łamach.
Łazienka.PRO na Invest Hotel – spotkanie ekspertów
Po panelu dyskusyjnym pogłębiliśmy temat realizacji hotelowych łazienek. Mówił o nim w swoim wystąpieniu Lech Piotrowski – praktyk z doświadczeniem na rynku hotelowym. Na konkretnych przykładach pokazał zgromadzonym jakich błędów należy unikać przy realizacji hotelowych łazienek oraz odpowiadając na zapytania ofertowe inwestorów.
Ostatnim punktem programu hotelowego Forum Łazienka.PRO było wystąpienie Arkadiusza Dawidowskiego – eksperta w dziedzinie tworzenia obiektów spa i wellness. Przedstawił on sposób na to, jak w 21 krokach stworzyć dobrze funkcjonujący obiekt spa&wellness.
Spotkanie w Poznaniu było drugim już wydarzeniem z cyklu Łazienka.PRO. A to jeszcze nie koniec, ponieważ w październiku zapraszamy na kolejne. Warto wiedzieć, że w trakcie wydarzenia Mood Concept, 20 października w Warszawie, będziemy rozmawiać o roli designerów i twórców w branży łazienek. Temat przewodni to „Oryginalność i twórca – czy łazienki mogą być innowacyjne?” Program spotkania można znaleźć tutaj.