Marcel Wanders, ważne wartości, kluczowe idee. Anna Raducha-Romanowicz, redaktor naczelna, zdradza o czym piszemy w drugim numerze magazynu Design/Biznes, który właśnie trafił do projektantów i architektów.
Krótko przed wyjazdem na tegoroczne targi iSaloni dostałam informację od marki Laufen z listą designerów, którzy pojawią się na jej stoisku w Mediolanie i z którymi będzie można się tam spotkać. Na liście znalazły się nazwiska takich osobowości ze świata designu, jak m.in. Ludovica i Roberto Palomba, Patricia Urquiola czy Konstantin Grcic.
Drugi numer Design/Biznes – Marcel Wanders na okładce
Z racji ograniczeń czasowych (każdy, kto był na tych targach wie, jak trzeba się tu uwijać, żeby jak najwięcej zobaczyć) mogłam spotkać się tylko z jednym z projektantów. Nie miałam jednak problemów z wyborem. Marcel Wanders to jedna z najciekawszych postaci we współczesnym projektowym świecie. Tworzy wbrew jego regułom i dogmatom – z rozmachem, przepychem i nutą (może nawet niejedną) szaleństwa i poezji.
Kiedyś „New York Times” nazwał go Lady Gagą designu, ale moim zdaniem nie jest to szczególnie trafne określenie. Nie widzę w jego kreacjach prowokacji, sztuczności i pozy czy zuchwałości, którą też mu się czasem przypisuje. Widzę pasję, entuzjazm, potrzebę wyrażenia siebie i tworzenia przedmiotów oraz wnętrz, które można pokochać – które fascynują, bawią, zmuszają do refleksji. Jak przyznaje w wywiadzie dla nas, w pracy ważne są dla niego wierność sobie, szacunek dla innych i dobra komunikacja.
To bez wątpienia bardzo ważne wartości – nie tylko w życiu zawodowym. Jednak czasem trudno jest je zachować. Na przykład gdy zmagamy się z wypaleniem zawodowym. Może ono nas dotknąć nas nawet wtedy, gdy praca jest nasza pasją. Jak rozpoznać wypalenie i jak sobie z nim radzić pytamy Kamilę Rowińską – trenerkę, autorkę m.in. bestsellerowego poradnika „Kobieta niezależna”. Trudne doświadczenia osobiste – śmierć bliskich osób i diagnoza poważnej choroby – sprawiły, że po latach pracy w koncernie kosmetycznym postanowiła założyć własny biznes. Dziś pomaga tysiącom osób – nie tylko kobietom – w odnajdywaniu własnego potencjału, odkrywaniu możliwości i dokonywaniu pozytywnych zmian w życiu, również zawodowym.
Drugi numer Design/Biznes – o czym jeszcze piszemy?
- Wywiad z Marcelem Wandersem,
- Relacja z targów iSaloni 2018,
- Niezwykłe projekty z Mediolanu,
- Projektowanie uniwersalne – realna potrzeba czy marketingowy chwyt?,
- Moda na płyty wielkoformatowe,
- Chodźcie na targi! Czy mamy renesans imprez targowych?
- Technologiem AR i VR w projektowaniu łazienek,
- relacja z Forum Łazienka.PRO podczas targów Instalacje,
- wywiad z Kamilą Rowińską,
- Jak sprzedać design w komunikacji marketingowej?
- Marek Kamiński o wyprawie No Trace Expedition,
- Wywiad z architektami Hola Design,
- Krzysztofa Skiby łazienkowe historie.