Polski rynek jest dla nas bardzo interesujący. Polskie firmy produkują produkty o bardzo dobrym wzornictwie. Są one coraz lepiej doceniane na arenie międzynarodowej, a nasze targi zapewniają im doskonałe możliwości promocji – przekonuje Manuel Rubert, prezydent targów Cevisama.
Arkadiusz Kaczanowski, Design/Biznes: Jak ważne jest dla organizatorów targów Cevisama pozyskanie kolejnych wystawców z Polski?
Manuel Rubert, prezydent targów Cevisama: Cevisama to targi międzynarodowe – zarówno pod względem popytu, jak i podaży. Jeśli chodzi o stronę podażową, chcielibyśmy reprezentować czołowych producentów płytek ceramicznych – nie tylko hiszpańskich, ale także włoskich, tureckich, meksykańskich, producentów z Bliskiego Wschodu i oczywiście z Polski. Uważamy, że profesjonaliści będą odwiedzać Cevisamę tylko wtedy, gdy będzie ona oferować im zróżnicowaną ofertę wysokiej jakości. Polski rynek jest dla nas bardzo interesujący. Polskie firmy produkują produkty o bardzo dobrym wzornictwie. Są one coraz lepiej doceniane na arenie międzynarodowej, a nasze targi zapewniają im doskonałe możliwości promocji.
Jakie działania podejmą Państwo by rekrutować polskie firmy i jakie są główne argumenty, które można wykorzystać, aby przekonać je do wzięcia udziału w targach Cevisama 2019?
Jak już wspomniałem, polscy producenci mogą przekonać się, że Cevisama daje doskonałe możliwości by wprowadzić sprzedaż na znacząco rosnący rynek hiszpański, a także na inne rynki międzynarodowe. Jesteśmy przekonani, że inwestowanie w Cevisamę przyniosłoby znaczące zyski dla firm, które zdecydowały by się na niej pokazać. Faktycznie, zwiększamy nasze inicjatywy marketingowe i promocyjne w tym roku – zarówno w kraju, jak i za granicą.
Manuel Rubert: Chcemy wzmocnić prezentację i pokazać ofertę, która jest – po raz kolejny – bogatsza niż ostatnio.
Czy są Państwo także zainteresowani pozyskaniem większej ilości odwiedzających z naszego kraju?
Każdego roku organizatorzy Cevisama, we współpracy z rządem hiszpańskim i wieloma stowarzyszeniami branżowymi, niezwykle ciężko pracują również nad tym, aby pozyskać nabywców z Europy – Francji, Niemiec, Holandii i Belgii, a także z USA, Bliskiego Wschodu czy Azji. To także jest bardzo istotne z perspektywy wystawców. Również polskie firmy mogłyby dzięki uczestnictwu w Cevisama tworzyć i poszerzać świadomość swoich produktów. Mamy nadzieję, że na targach Cevisama w 2019 roku pojawią się wiodący nabywcy płytek ceramicznych z Polski.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.