Na rynku detalicznym daje się zaobserwować odstąpienie klientów od produktów azjatyckich producentów i zwrot ku wysokiej jakości, nowoczesnemu wzornictwu i zaawansowanej technologii – uważa Marek Biały, Country Manager w firmie Oras Olesno Sp. z o.o. Dla nas podsumowuje ostatnie miesiące w firmie oraz zdradza plany marki na najbliższy okres.
Arkadiusz Kaczanowski, Design/Biznes: Jakie było najważniejsze wydarzenie w firmie Oras w 2017 roku?
Marek Biały, Country Manager w firmie Oras Olesno Sp. z o.o.: Bez wątpienia jednym z istotniejszych wydarzeń ubiegłego roku było dla nas przeniesienie centrum projektowego do nowej siedziby w Stuttgarcie. Operacja ta planowana była już od dłuższego czasu, a u jej podłoża leży decyzja Oras Group, zgodnie z którą aktywizacji ulec mają rynki poza Skandynawią. Pierwszym efektem „przeprowadzki” było stworzenie nowej linii baterii „Saga”. Seria zaprojektowana została w Niemczech, lecz jej produkcja w całości odbywała w Polsce. Kolekcja powstała z myślą o potrzebach europejskiego użytkownika i łączy w sobie atrakcyjne wzornictwo z legendarną już jakością marki Oras. W skład „Sagi” wchodzi aż 49 wzorów baterii – od modeli tradycyjnych, po baterie montowane w rancie wanny oraz rozwiązania podtynkowe Bluebox.
Trudny rok na rynku
Jak oceniacie rok 2017 w stosunku do poprzedniego?
Rok 2017 z pewnością nie należał do łatwych okresów. Zmiany polityczne, które zachwiały rynkiem projektów i stale rosnąca konkurencja to tylko niektóre z przyczyn tego stanu. Na szczęście w obszarze detalicznym daje się zaobserwować odstąpienie klientów od produktów azjatyckich producentów i zwrot ku wysokiej jakości, nowoczesnemu wzornictwu i zaawansowanej technologii. Dzięki temu, obecna sytuacja rynkowa daje nam znaczącą przewagę nad innymi markami.
Jakie zdarzenia kształtowały rynek łazienek w ubiegłym roku?
Od pewnego już czasu coraz mocniejszy staje się trend, zgodnie z którym łazienka pełni dziś, poza swoim podstawowym zadaniem, także nowe, dodatkowe funkcje. Coraz częściej to dla nas także miejsce odpoczynku i relaksu. Łazienka staje się powoli domowym SPA, w którym znajdujemy odprężenie po całym dniu spędzonym w biegu. To właśnie takie oczekiwania klientów warunkują powstawanie produktów coraz bardziej zaawansowanych technologicznie, funkcjonalnych i wygodnych w użytkowaniu.
Jakie plany macie wobec 2018 roku?
Rok 2018 upłynie w Oras przede wszystkim pod znakiem nowości produktowych. W planach jest wprowadzenie nowych linii i modeli. Na sklepowych półkach pojawił się właśnie nowy model Safiry, z rewolucyjnym sposobem montażu, opartym o pojedynczą śrubę.
Nie poprzestajemy też na obecnej ofercie produktów kuchennych. Już wkrótce w ręce klientów trafi nowa, bezdotykowa (i tradycyjna jednocześnie) bateria Oras Optima Semipro z ruchomą, giętką wylewką i systemem mocowania na magnes. To pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku. Do produkcji wchodzą także m.in. produkowana ręcznie Alessi Swan, Oras Esteta, Oras Inspera oraz wiele modeli natrysków.
CZYTAJ TAKŻE: Oras promuje postawy proekologiczne – na rowerach
Marek Biały: W łazienkach będzie liczyć się trend user-friendly
Najważniejszy trendem w obszarze produktów do łazienek w 2018 roku będzie…?
User-friendly to trend, który w 2018 z pewnością zyska na popularności. Określenie pochodzące z języka angielskiego oznacza ni mniej ni więcej, że urządzenie jest przyjazne dla użytkownika, proste w obsłudze i zwiększa komfort użytkowania. W Oras upatrujemy duży potencjał w tym nurcie, czego dowodem jest chociażby bateria Oras Inspera. Nie chciałbym jednak zdradzać szczegółów dotyczących tej nowości. Gdy przyjdzie na to odpowiedni moment, nasi klienci na pewno się o niej dowiedzą.
Na którą nowość warto w Oras czekać?
Idealnym przykładem ciekawej nowości jest nasza nowa bezdotykowa bateria kuchenna Oras Optima Semipro. Dzięki ruchomej, giętkiej wylewce oraz systemowi mocowania na magnes jest niezwykle funkcjonalnym uzupełnieniem strefy zmywania w kuchni. Jesteśmy pewni, że stanie się niezastąpionym pomocnikiem podczas wykonywania codziennych czynności. Ten model już wkrótce pojawi się w naszej ofercie.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.