Royo Group – międzynarodowy koncern, jeden z wiodących europejskich wytwórców mebli łazienkowych, do którego należy również polski producent Elita – stał się właścicielem hiszpańskiej firmy Fiora. Marka ta oferuje konglomeratowe brodziki prysznicowe pozycjonując się w segmencie high-end.
Główna siedziba marki Fiora znajduje się w Nájera, gdzie znajduje się fabryka firmy, która jest samowystarczalna w większości procesów produkcyjnych. Fiora została założona w 1986 roku i jest wiodącym europejskim producentem brodzików konglomeratowych.
Produkty marki są dostępne w ponad 30 krajach na całym świecie.
Wzmocnić pozycję
Międzynarodowa koncern Royo Group powstał z partnerstwa rodziny Royo, założycieli i właścicieli Grupy Royo i H.I.G. Capital, jednego z wiodących inwestorów private equity w Europie i Ameryce. Celem Grupy jest umocnienie pozycji na europejskim rynku produktów łazienkowych i przyspieszenie internacjonalizacji – by stać się wiodącą niezależną firmą w europejskim sektorze łazienkowym.
Grupa Royo posiada fabryki w Hiszpanii, Polsce i Meksyku, komercyjne spółki zależne w Stanach Zjednoczonych i Indiach. Prowadzi działalność w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach. Obroty grupy po integracji z marką Fiora przekroczą 120 milionów euro rocznie.
Royo jest jedyną firmą z Walencji i jedną z nielicznych w Hiszpanii zaproszoną do przyłączenia się do Smart Eureka, grupy inteligentnych europejskich firm 4.0. Rząd hiszpański ostatnio dodał grupę do swojego programu “Cre100do”, którego celem jest pomoc 100 hiszpańskim firmom w rozwoju.
– Cały zespół Fiora jest bardzo podekscytowany i zaangażowany w integrację z Grupą Royo, przy zachowaniu jednocześnie tożsamości i wizerunku marki premium. Komplementarność produktów i rynków pozwoli nam kontynuować wzrost osiągnięty w ostatnim dziesięcioleciu i wzmocnić naszą pozycję konkurencyjną. Jesteśmy przekonani, że nasi pracownicy, dostawcy i sieć sprzedaży będą nas wspierać w tym nowym wyzwaniu – mówią przedstawiciele Fiora.
Sieci sprzedaży Royo Group i Fiora będą nadal działać niezależnie, ze względu na różnicę w pozycji rynkowej obu marek.
fot. otwierające: Fiora