Nasze plany związane są z rozwojem oferty produktowej i dotarciem do szerszej grupy odbiorców. Chcemy nadal rozwijać współpracę z architektami i partnerami handlowymi – mówi Hanna Błaszak, Dyrektor Marketingu w firmie Radaway.
Arkadiusz Kaczanowski, Design/Biznes: Jakie było zdaniem najważniejsze wydarzenie roku 2017 w branży?
Hanna Błaszak, Dyrektor Marketingu w firmie Radaway: 2017 rok upłynął pod znakiem międzynarodowych targów, istotnych z punktu widzenia branży łazienkowej, wyposażenia wnętrz oraz instalacji sanitarnych. Do najważniejszych z nich należały ISH we Frankfurcie nad Menem oraz CERSAIE w Bolonii. Każda edycja tych wydarzeń cieszy się ogromną popularnością, wyznaczają one bowiem przyszłe trendy w aranżowaniu przestrzeni łazienkowej. Same targi CERSAIE odwiedziło w ubiegłym roku ponad 100 tys. odwiedzających z całego świata, w tym architektów, designerów i wykonawców. Cieszymy się, że jako polski producent mogliśmy reprezentować nasz kraj na arenie międzynarodowej, udowadniając, że nasze innowacyjne podejście do projektowania przestrzeni prysznicowej w niczym nie ustępuje rozwiązaniom firm zagranicznych.
A jakie było najważniejsze wydarzenia w firmie w 2017 roku?
Przede wszystkim rozbudowa firmy oraz oddanie do użytku nowej linii do obróbki szkła. To pozwoliło nam znacznie skrócić czas produkcji kabin niestandardowych. Dzięki temu, składając zamówienie w programie Na miarę, klienci mają pewność wykonania jej w 10 dni roboczych. Dotyczy to także realizacji kabin z grawerem.
Bez wątpienia istotnym punktem na mapie wydarzeń firmowych był dla nas udział w targach zagranicznych, w tym wspomniane wcześniej ISH i CERSAIE. Na arenie krajowej uczestniczyliśmy m.in. w targach Warsaw Home i w pierwszej w Polsce konferencji 3D Base Camp, skierowanej do użytkowników programu SketchUp.
Jak oceniacie rok 2017 w stosunku do poprzedniego?
Hanna Błaszak: Odnotowaliśmy wzrost świadomości marki Radaway oraz zainteresowania ofertą produktową firmy – w tym programem Na miarę oraz usługą grawerowania.
W marcu 2017 roku wyłoniliśmy także zwycięzców konkursu „ASPiruj, kreuj, GRAweruj”, organizowanego we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi. Zwycięskie prace dołączą do oferty wzorów grawerów oferowanych w naszym katalogu na 2018 rok. Cieszymy się z efektów współpracy i szansy, jaką mogliśmy dać początkującym projektantom.
Jakie zdarzenia kształtowały rynek łazienek w ubiegłym roku?
Wpływ na branżę wyposażenia wnętrz miała w dużej mierze sytuacja na rynku nieruchomości i wciąż rosnący popyt na mieszkania. Jak podaje GUS, w okresie od stycznia do grudnia 2017 roku, polscy deweloperzy oddali do użytku prawie 90 tysięcy mieszkań. Jest to 13-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. W tym samym czasie wzrosła również liczba rozpoczętych inwestycji oraz uzyskanych pozwoleń na budowę. Więcej osób podjęło także decyzję o remoncie mieszkania, dzięki czemu wzrosło także zapotrzebowanie na produkty wyposażenia wnętrz.
To jakie plany macie wobec 2018 roku?
Najważniejsze plany związane są z rozwojem oferty produktowej i dotarciem do szerszej grupy odbiorców. W pierwszym kwartale roku zaprezentujemy klientom nowy katalog, a w nim nowości w zakresie rozwiązań Na miarę, modeli kabin i brodzików. Chcemy nadal rozwijać współpracę z architektami i partnerami handlowymi.
Klienci są w komfortowej sytuacji
Najważniejszy trend w obszarze produktów do łazienek w 2018 roku wg Państwa to…?
Klienci są w wyjątkowej sytuacji – nie muszą bezrefleksyjnie podążać za jednym obowiązującym trendem. Aranżując łazienkę mogą kierować się własnym stylem, gustem, łącząc wiele dostępnych na rynku rozwiązań. Indywidualizacja przestrzeni – to najmocniejszy trend ostatnich lat. Coraz więcej klientów decyduje się na dedykowane, spersonalizowane rozwiązania i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się umacniał.
Najciekawsza nowość w ofercie i dlaczego jest to ważne dla Państwa rozwiązanie?
Z myślą o klientach poszukujących najwyższych standardów, serię Arta poszerzyliśmy o nowe modele. To najbardziej ekskluzywna grupa kabin prysznicowych, które w standardzie wyposażone są w szereg opcji dostępnych zazwyczaj jako „dodatkowe”. To ważna dla nas seria produktów, dedykowana najbardziej wymagającym klientom. Nowości produktowe, jakie zaprezentujemy klientom w najbliższych miesiącach, będą związane także ze wzorami graweru i ofertą brodzików.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski.