Anna Wochna-Boguś, szef działu marketingu, podsumowuje rok 2017 w firmie Instal-Projekt. Zdradza też co marka szykuje dla klientów i dystrybutorów w najbliższym okresie. Wiemy już, że nowe produkty Instal-Projekt pokaże w Poznaniu.
Arkadiusz Kaczanowski: Jakie było dla Was najważniejsze wydarzenie w roku 2017?
Anna Wochna-Boguś, szef działu marketingu INSTAL-PROJEKT: W 2017 roku jedno z ważniejszych wydarzeń marketingowych w branży stanowiły targi ISH we Frankfurcie. Promowaliśmy tam swoją markę oraz nowe produkty – przede wszystkim rodzinę grzejników Manhattan pozytywnie ocenioną przez projektantów wnętrz i architektów, co potwierdzają zdobyte, już później, nagrody: Dobry Wzór 2017, MUST HAVE 2017. Na uwagę również zasłużył grzejnik Inventio & uchwyty Mua Fi, który zdobył tytuł Dobry Design 2018 oraz tytuł „Rekomendowane do konkursu Dobry Wzór 2017”.
A z punktu widzenia rozwoju firmy – jak oceniacie minione 12 miesięcy?
Rok 2017 to dla nas czas pełen wyzwań i nowych projektów. Bez wątpienia bardzo istotną zmianą było opracowanie nowej kolorystyki dla naszych produktów. W lutym 2017 roku wprowadziliśmy do oferty nową paletę kolorów przygotowaną we współpracy z projektantami wnętrz i specjalistami z branży. Równocześnie w szerokim stopniu rozwinęliśmy współpracę z projektantami form – jak np. Pani Karolina Rybarczyk czy Pan Maciej Kukurba wdrażając wspólnie kilka ważnych projektów w naszym portfolio.
Dodatkowo w minionym roku pozyskaliśmy nowe technologie i rozwinęliśmy park maszynowy współfinansowany ze środków UE oraz poczyniliśmy podwaliny pod dalsze inwestycje.
Nowe produkty Instal-Projekt i wzrosty sprzedaży
Był to lepszy okres, niż rok 2016?
Miniony rok oceniamy bardzo pozytywnie. Uzyskaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie wyższym od średniej w branży. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki intensyfikacji działań w kanale tradycyjnym, oferowanie nowych grzejników łazienkowych i grzejników dekoracyjnych oraz aktywną kampanię reklamową naszej marki. Wzrost sprzedaży eksportowej zrealizowaliśmy dzięki zwiększaniu sprzedaży u klientów dotychczasowych oraz pozyskanie nowych odbiorców.
To chyba powinno nastrajać pozytywnie w kontekście planów na ten rok?
W roku 2018 chcielibyśmy podtrzymać dobrą tendencję sprzedażową z lat poprzednich. Wprowadzimy do oferty liczną grupę nowych produktów, które zaprezentujemy podczas imprezy targowej Instalacje 2018.
Czytaj więcej: Łazienka.PRO – spotkanie ekspertów branży łazienek podczas targów Instalacje
Przygotowujemy nową kampanię reklamową z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych form komunikacji. Będziemy kontynuowali program szkoleniowy dla naszych partnerów biznesowych w zakresie produktów oraz aspektów technicznych z nimi związanych, a także w dalszym stopniu chcemy tworzyć ekspozycje produktów u naszych klientów.
Najważniejszym trendem w obszarze produktów do łazienek w 2018 roku będzie…?
…indywidualizacja i możliwość wyboru takich produktów, które umożliwią stworzenie przestrzeni niepowtarzalnej, dopasowanej do użytkownika w zakresie formy i kolorystyki.
Najciekawsza nowość to…
Rok z targami ISH to okres, gdy pokazuje się najwięcej nowości. Nowe produkty Instal-Projekt kluczowe dla marki to…?
Bardzo interesująca propozycja nowego produktu powstała przy współpracy z polską projektantką Karoliną Rybarczyk – jest to grzejnik c.o. Manhattan. Zależało nam na stworzeniu grzejnika, który w swej prostocie zmieni oblicze produktów grzewczych. Inspiracją przy tym projekcie było odczuwanie ciepła i ruch ciepłego powietrza. Tak powstała wstęga otaczająca produkt, nadająca grzejnikowi miękkość formy, a jednocześnie podbijająca jego funkcjonalność. Dzięki temu grzejnik stał się relingiem na ręcznik w łazience bądź uchwytem na przewieszanie szala w przedpokoju.
Dziękuję za rozmowę.