Nowa ekspozycja Kaldewei Iconic World w Ahlen to sposób niemieckiej marki by opowiedzieć o swojej filozofii kreowania produktów i biznesu. Jej budowa i planowanie trwały półtora roku. Powstała wystawa, która przy pomocy zaawansowanych technik multimedialnych pozwala wszystkimi zmysłami doświadczyć istoty działań firmy.
Nowo zaprojektowana ekspozycja zwraca uwagę na sposób, w jaki Kaldewei rozumie istotę i znaczenie pojęcia design. Wystawa daje zwiedzającym możliwość przetestowania możliwości i właściwości stali emaliowanej, z której powstają produkty marki. Uzupełnieniem dydaktycznej koncepcji Iconic World jest zwiedzanie fabryki, podczas którego na własne oczy można zobaczyć poszczególne etapy procesu produkcyjnego.
Tematyczne bogactwo oraz wielowymiarowa narracja Kaldewei Iconic World ma sprawić, że ten projekt skierowany będzie do wszystkich grup odwiedzających wystawę. Do jej zwiedzania zapraszani są projektanci, architekci, inwestorzy, właściciele salonów łazienkowych i hurtowni sanitarnych z całego świata. Mieszcząca się na czterech poziomach wystawa ma pomaga gościom zanurzyć się wszystkimi zmysłami w świat marki. Goście mają możliwość poznać najnowsze osiągnięcia niemieckiego producenta, zobaczyć pionierskie projekty studyjne, przekonać się jakim materiałem jest stal emaliowana, a także poznać paletę barw dostępnych w ofercie.





Kaldewei Iconic World – każdy zmysł jest aktywny!
Na najniższym poziomie wystawy, znajdującym się w suterenie budynku, zwiedzający mają możliwość poznać markę w czterech wymiarach. Mogą fizycznie dotknąć istoty brandu. A na to doświadczenie składają się kompleksowe rozwiązania łazienkowe, Iconic Design, partnerstwo na światową skalę oraz materiał – stal emaliowana. Zwiedzający ekspozycję na początku przechodzą przez multimedialny tunel, w którym za pomocą audiowizualnych inscenizacji przedstawiono trzy segmenty produktowe. Zobaczymy więc umywalki, powierzchnie prysznicowe oraz wanny. Na końcu tunelu zwiedzający docierają do serca wystawy – tzw. Iconic Center. Tu zaprezentowano pionierskie dzieło w historii firmy: pierwszą wolnostojącą wannę Kaldewei z 1934 roku.
Jak marka rozumie design?
Dział Iconic Design w dość jednoznaczny sposób przedstawia zwiedzającym najważniejsze elementy filozofii marki Kaldewei oraz zwraca uwagę na sens pojęcia design. Na potrzeby tej wystawy właściciel firmy Franz Kaldewei stworzył swój prywatny zbiór ikon architektury i designu. W tym kontekście mają one za zadanie podkreślić wartość i znaczenie ponadczasowego wzornictwa. Ponadto „Designers’ Gallery“ to interaktywna prezentacja efektów współpracy Kaldewei ze znanymi biurami projektowymi. Są w tym gronie Sottsass Associati, Phoenix Design czy Studio Aisslinger, a także wybitni designerzy jak Arik Levy czy Anke Salomon. To oni tworzyli dla Kaldewei autorskie kolekcje.
Duża aktywność marki na rynkach światowych zaowocowała obecnością niemieckiego producenta w wielu renomowanych hotelach oraz licznych inwestycjach mieszkaniowych na wszystkich pięciu kontynentach. Aktywne multimedialne konsole pozwalają wybrać z listy referencyjnej konkretny obiekt, obejrzeć jego zdjęcia i wizualizacje oraz uzyskać wiele szczegółowych informacji na temat inwestycji.
Zwiedzający mogą też przetestować… stal
Centralnym punktem ekspozycji Iconic World jest strefa ,,Material Excellence“. Tutaj zwiedzający wystawę mają w pełni zrozumieć dlaczego to właśnie stal emaliowana stała się rdzeniem marki Kaldewei. Goście przeprowadzają widowiskowe eksperymenty. Jest i zrzucanie 7 kg odważnika na emaliowaną powierzchnię prysznicową, i nagrzewanie płyty ze stali emaliowanej punktowym płomieniem o temperaturze około 1.000°C. W ten sposób mają szansę poznać namacalnie właściwości użytkowe materiały, który wykorzystuje Kaldewei w swoich produktach.
Autorem projektu Kaldewei Iconic World jest znane biuro architektoniczne Schmidhuber.
Źródło: Kaldewei.