Duravit obchodzi w tym roku jubileusz 200-lecia. Frank Richter – prezes firmy – mówi o tym, jakie jest dziś jej miejsce na rynku, co wyróżnia produkty tej marki, jakim językiem projektowania się ona posługuje.
– Duravit ma 200 lat. Jaką jest dziś firmą?
Frank Richter, prezes Duravit. Na początku działalności Duravit zajmował się produkcją wyrobów ceramicznych. Dziś jest wiodącym międzynarodowym producentem designerskich produktów do łazienek. Znalazł się w tym miejscu dzięki starannemu zarządzaniu marką, która jest synonimem holistycznie zaprojektowanych łazienek. Postrzegamy siebie jako „projektantów łazienkowych wnętrz” i odegraliśmy kluczową rolę w ustanawianiu nowego znaczenia łazienek w ciągu ostatnich 30 lat. Pod koniec lat 80. Duravit współpracował z Dieterem Siegerem, aby zaprezentować swoją pierwszą serię projektantów do łazienki. Jednak seria Giamo była dopiero początkiem. A pierwsza nasza kompletna designerska łazienka, stworzona z udziałem Philippe Starcka i wprowadzona na rynek w 1994 roku, zrewolucjonizowała przemysł sanitarny. Dziś dla Duravitu pracuje wielu znanych na całym świecie projektantów. Nasz nowy nabytek to Cecilie Manz.
– Jaki jest znak rozpoznawczy marki?
Naszym dążeniem jest urzeczywistnienie designerskiej łazienki.
Gwarantujemy to poprzez najwyższą jakość, oryginalny design i zastosowanie technologii zwiększających komfort. Ta esencja marki definiuje jej DNA na całym świecie i wyróżnia wszystko, co robimy. Dla nas przyszłość łazienki jest idealnym połączeniem tych trzech podstawowych kompetencji. W celu ciągłego doskonalenia naszej wiedzy w tych dziedzinach, nasza kadra zarządzająca ściśle współpracuje z działami badań i rozwoju zarówno w firmie, jak i na zewnątrz, a także z naszymi projektantami.
– Co gwarantuje wspomnianą przez Pan jakość?
Duravit jest ceniony za długą tradycję i doświadczenie w dziedzinie obróbki produktów ceramicznych. Od momentu utworzenia firmy byliśmy zaangażowani w produkcję najwyższej jakości ceramiki. Bliska współpraca z zespołem badawczo-rozwojowym pozwoliła nam stworzyć wiele innowacji, w tym DuraCeram, HygieneGlaze 2.0 i c-bonded – technologię, który umożliwia bezproblemowe łączenie ceramiki i mebli łazienkowych. Nasze produkty badamy poprzez oprogramowanie symulacyjne, przeprowadzamy również testy na modelach fizycznych. Natomiast w dziedzinie mebli łazienkowych i technologii odnowy biologicznej, jakość produktów marki Duravit jest widoczna w połączeniu rzemiosła z technologią high-tech.
– A czym wyróżnia się język projektowania Duravitu?
Duravit ma precyzyjnie sformułowany i rozpoznawalny język projektowania, który jest unikalny i wyraźnie oparty na fundamentalnych formach archetypowych. Jesteśmy nowocześni bez konieczności bycia trendy. Bardziej prostolinijni niż wykwintni. Zawsze ponadczasowi. Integrujemy technologię podnoszącą komfort, ale nigdy kosztem wzornictwa, dzięki czemu udało nam się stworzyć spójny język projektowania, który wykracza poza poszczególne produkty w łazience. W języku projektu Duravit wszystkie elementy idealnie się komponują tworząc nadrzędną całość.
– Czy łazienka przyszłości potrzebuje dużo technologii?
Zawsze staramy się utożsamiać z użytkownikiem i nigdy nie stosujemy technologii dla niej samej. Technologie zwiększające komfort powinny być w sposób trwały zintegrowane z atrakcyjnym designem. Powinny generować wartość dodaną na co dzień. Duravit stale rozwija innowacje we wszystkich dziedzinach, od inżynierii materiałowej, przez technologię spłukiwania i inżynierię elektryczną w systemach oświetlenia, audio czy masażu. To wyjątkowa interakcja, połączona z naszą innowacyjną siłą, która umożliwia inteligentne digitalizowanie łazienki. W ten sposób Duravit może zaspokoić obecne i przyszłe wymagania naszych klientów.
(źródło: Duravit)