FreshMail.pl
Villeroy & Boch podsumowuje rok 2016

W roku 2016 grupa kapitałowa Villeroy & Boch zwiększyła przychody o 3,3% w ujęciu rocznym, do 820,1 mln EUR – przyjmując niezmienione kursy wymiany walut w stosunku do roku ubiegłego. W ujęciu nominalnym przychody wzrosły o 2,0% czyli o 16,3 miliona euro.

Wzrost osiągnięto na rynku rodzimym w Niemczech, gdzie przychody wzrosły o 13,6 mln EUR lub 6,0% – do 241,4 mln EUR. Na pozostałych rynkach Europy Grupa odnotowała wzrost przychodów w Czechach (+11,7%), w krajach Beneluksu (+5,5%), w Austrii (+4,3%) i w Szwecji (+2,4%). Umiarkowany wzrost zanotowano we Francji – po kilkuletnich spadkach przychodów (+0,6%). Przychody spadły w Wielkiej Brytanii (-5,2%), co związane było z osłabieniem funta szterlinga. W Rosji spadły o 7,8%, w wyniku utrzymującej się słabości lokalnej waluty i gospodarki. W regionie Azji / Australii / Afryki odnotowano wzrost przychodów na poziomie 7,9%, szczególnie w odniesieniu do pozytywnych wyników w Chinach, najważniejszego rynku w regionie (+35,2%). W regionie Ameryki Południowej przychody spadły o 7,8% w porównaniu z rokiem poprzednim; Między innymi z powodu efektów kursowych wynikających z słabej kondycji peso meksykańskiego.

Skonsolidowany wynik EBIT wzrósł o 9,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zyski przed opodatkowaniem i podatkami (EBIT) wzrosły o 9,4% do 47,6 mln EUR (rok wcześniej: 43,5 mln EUR).  Skonsolidowany wynik EBIT obejmuje również jednorazowe przychody w wysokości 1,7 mln EUR ze sprzedaży majątku zakładu w Gustavsberg w Szwecji (rok wcześniej: 1,4 mln EUR). Wynik Grupy poprawił się o 6,6% do poziomu 29,1 mln EUR.

Segment łazienkowy

W porównaniu z rokiem 2015, segment Łazienka i Wellness odnotował przychody większe o 5,5%. W roku 2016 wyniosły one  524,4 mln EUR. Największe wzrosty odnotowano w Niemczech (10,5%), Hiszpanii (+ 19,3%),  krajach Beneluksu (+8,6%) i Austrii (+4,5%). Głównym powodem wzrostu przychodów Villeroy & Boch w Europie Zachodniej była dobra sprzedaż kategorii asortymentowej mebli łazienkowych,  gdzie przychody wzrosły o 12,3% do poziomu 54,0 mln EUR, a tym samym po raz pierwszy przekroczyły próg 50 mln EUR. Utrzymała się również tendencja wzrostowa na technologię bezkołnierzową DirectFlush WC.

W Europie Wschodniej najwyższy wzrost przychodów odnotowano na Ukrainie (+44,0%) i na Węgrzech (+10,2%). Przychody spadły w Szwajcarii (-18,4%), w Rosji (-11,8%) i we Włoszech (-7,8%). Chiny odnotowały znaczny wzrost przychodów o 32,2%, szczególnie dzięki kolekcji prysznicowej marki ViClean.

Wynik operacyjny (EBIT) w działce zwiększył się o 10,4% do 36,2 mln EUR w wyniku pozytywnego wzrostu przychodów, efektywnego zarządzania kosztami administracyjnymi i niższych kosztów surowców i energii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*

Zapisz się do naszego newslettera!

Co tydzień wyślemy Ci zestaw najciekawszych tekstów oraz... czasami pewien bonus. Tylko dla subskrynentów.

Tak, chcę otrzymywać Wasz niesamowity newsletter! (I wiem, że w każdej chwili będę mógł się wypisać).

FreshMail.pl