Tegoroczne targi iSaloni 2017, które odbyły się w dniach 4-9 kwietnia w Mediolanie, podobnie jak w latach poprzednich pokazały, że w branży designu i projektowania są wydarzeniem na skalę światową. Dla marki Laufen była to najważniejsza impreza branżowa w wiosennym kalendarzu i okazja do zaprezentowania swojej oferty.
Obecność marki Laufen w Mediolanie była okazją do zaprezentowania dziedzictwa, jaki i planów na przyszłość. Ekspozycja Laufen zajmowała powierzchnię 500 m² nieopodal salonu wystawowego Kartell by Laufen. Pokazano tam trójwymiarową platformę z wyrobami ceramicznymi. Wystawione eksponaty zostały wykonane z użyciem nowych technologii, a niektóre z nich miały swą światową premierę właśnie na targach.
Nowością była kolekcja Sonar, wykonana z SaphirKeramik. Autorką serii jest Patricia Urquiola, jedna z najbardziej uznanych projektantek na arenie międzynarodowej. Seria Sonar ma pokazywać jak SaphirKeramik można zmieniać świat ceramiki – uważa producent.
W tym roku Laufen zaprezentował także nową odsłonę kolekcji Bespoke, która po raz pierwszy została pokazana na targach iSaloni 2016. Rozwiązania Bespoke są skierowane do osób preferujących zindywidualizowane rozwiązania łazienkowe, dzięki nim projektanci mogą nadać każdej łazience unikalny charakter. Kolekcja została wykorzystana w Mondrian Doha – liczącym 270 pokoi luksusowym hotelu w Katarze.
Na targach iSaloni 2017 ogłoszono także wyniki projektu zrealizowanego wspólnie ze studentami Instytutu Wzornictwa Industrialnego w Bazylei. Jego uczestnicy podjęli się stworzenia niestandardowych aranżacji, wpisujących się w koncepcję nowatorskiego podejścia do łazienki, wykorzystując ceramikę SaphirKeramik.
Zwiedzający targi w Mediolanie mogli także obejrzeć kolekcje projektantów współpracujących z marką Laufen, w tym: Konstantina Grcica, Toana Nguyena, Petera Wirza, Ludovica i Roberto Palomba. Zostali również zaproszeni na premierowy seans filmu, poświęconego marce, w reżyserii Marca Comesa.